Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 19 januari 2013

Två toviga flickor med varsitt fågelbo på huvudet...

God eftermiddag!

Fideli och Felicia, sommaren 2008

Nu har vi ju sån himmelens tur att mormor och morfar bara bor två hus ifrån oss och idag när N och jag kom hemsläpandes på tunga matkassar, med frostnupna kinder och droppande näsor, så blev vi så fulla i skratt. För hemma på vår gata fick vi syn på håll, två små tjejer med långt, långt hår som trippade ner för gatan och det såg ut som de hade ett varsitt fågelbo på huvudet. Små toviga flickor utan mössa, men mäkta stolta, skulle de gå och hälsa på mormor och morfar och vem bryr sig då om så små trivialiteter som att borsta håret eller ta på sig en mössa, när vägen bara är 75 m lång.
Trots att det är 14 minusgrader.

Annars så har vi storasyster hemma igen så ordningen är återställd. Igår fick vi för oss att titta på gamla filmer och bilder från när barnen var små och det blev många skratt och - Åhhhh, vad du var liiiten och sööööööt! Helt plötsligt och hux flux var det sena kvällen.

Tiden går fort när man har roligt och när man förvånas över hur tiden gått. 


Kram

Typ så här såg de ut, de små tovtrollen, fast det dessutom var stort och fluffigt...
Då vet vi vad vi ska göra ikväll då...


7 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Mysigt att ha gångavstånd!

Hanna sa...

Härligt med tjejer.
Ha en fin kväll.
kram
Hanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Så söta ! :)
Tänk sån Lycka att kunna så nära till dom.
Jag saknar mina för varje dag.
Men man måste ju ta det som det är.
Jag har ju min fina man ich vi har varandra ! ;)
Och så klart våra alla härliga barn.
Men så klart är sKnaden så Stor !
En varm kram till dig

Ha en fin helg mdd dina fina

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

haha underbart, likadant här. De är så ruffsiga här på morgonarna..
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Livet i Gula Huset sa...

De har så vackert hår alla dina flickor! Det gör inget att det är lite rufsigt ibland. ;)

Själv får jag "nöja mig" med två små kortklippta prinsar.

Härligt att du har alla dina flickor samlade!

Ha en fin lördagskväll!

Kram Kristin

Vardag och flärd sa...

Vilken lycka att ha mormor och morfar så nära! Jag har en knapp halvtimmes bilväg till mitt barnbarn och det är alldeles för långt. Men vi har ett stort sommarhus och där är vi tillsammans en stor del av sommaren - och då är jag lycklig.
Ha det fint!
Kram Eva

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Tovigt eller inte, fina är dom! :) Anna