Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 14 januari 2013

- Berta, är världens vackraste namn!

Godkväll!


När vi sitter och slötittar på Winx Club och inväntar invasionen med barn och det liksom är lite lugnet före stormen, så flyger växtälvan Flora vackert och graciöst omkring i TV-rutan, tillsammans med sina älvkompisar i deras magiska värld.

-Åhhhh, säger Felicia och lägger till:
- När jag blir stor ska jag också heta Flora!
- Nämen, varför då Felicia, svarar jag förvånat och fortsätter:
 - Du har ju redan världens vackraste namn!
- Nähä, säger hon allvarligt.
- Berta, är världens vackraste namn, säger hon och plirar med ögonen och ser så där underfundig ut, som bara hon kan.

Helt plötsligt och från ingenstans.

-Ja, säger jag. Det är verkligen jättefint. Försöker dölja paffet så gott det går.

Jag säger ju det. Var får den ungen allt ifrån?


Kram


14 kommentarer:

Avslutat konto sa...

Haha.. det blev högläsning för maken som skrattade gott och utbrast "BÄRTA" sådär riktigt Närkings! hih..
Ja vad får ungar allt ifrån?
Idag har jag sett min egen lilla änglaunge, lillskruttis... han vek ut underläppen och hel haken blev hålig och så bröt han ut i världens mest uppgivna skrik när jag lyfte honom... samma sak sist. Tror han börjar bli lite främlingsfientlig! hih... sen tittade han på mig ordentligt och DÅ lös han upp.. det var ju bara tokiga Farmor som kom! inte en främling! Hihi...
Han är så go så go!

Kram kram
Farmor Linnea

Hemkära Hanna sa...

De är förunderliga de där små!
Här är det Jörgen som står högst i ranking hos Yngste. Så högt står det att när han fick sin egen höna fick den naturligtvis heta... Jörgen, så klart.

Livet i Gula Huset sa...

Haha, vilken lite sötnos hon är. :) Vad får de allt ifrån, kan man undra?

Min 3,5-åring kläcker ur sig roliga kommenrarer titt som tätt. Synd man inte kommer ihåg allt, bara. Jag måste börja skriva ner, när han säger något kul.

Ha en fin kväll!

Kram Kristin

Hanna sa...

Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Annas röda stol sa...

Så klart att Berta är världens bästa namn :) Finfin fläta och röd kappa. Kram Anna

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja Berta är ett jättefint namn. ;)

Kraam
Ina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Alltså, Berta är ju hur gulligt som helst! Undrar bara hur hon kan komma på... Har aldrig någonsin hört henne säga Berta, en enda gång! Sedan hux flux bara... Inte nog med det... Det var också VÄRLDENS vackraste namn!!!

Hahaha!

Kraaam
Petronella

Fröken Gredelin sa...

Själv tycker jag att Fideli och Filippa är två av de vackraste namnen så jag tycker att du har bra smak! Fideli står med på listan över tänkbara hundnamn nästa gång det blir en sådan (och det är en komplimang:-)) Men det är klart, Berta går ju inte av för hackor heller... när man fått fundera en stund, hehe:) Kraaam

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jättefint namn såklart. Men finast av alla är ändå lilla Felicia, hon ser ut som Madicken tycker jag :)
Stor kram till dig.
Jessica

Browneyedgirl sa...

Berta *fnissar* Ja det är ju, fint =) Barn, härliga dom är. Från ingenstans kan man få det mest oväntade svaret. Du har så fina flickor. Kramen <3

Marie maräng sa...

Men så himla gulligt... vilken go unge ;)

Ha de gott!
Kram Marie

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja de är för gulliga de små liven. Min femåring har sådana uttryck ibland och snappar upp minsta lilla som man kanske har sagt någon gång,,får vakta sin tunga nu märker man.
Ha det så bra.
Kram Jennie

Villa Hasselbacken sa...

Ja du ungar dom kan dom, men visst är vi många som velat byta namn någon gång. Helst en period på mellanstadiet då hittade vi på jättekonstiga smeknamn på varandra och gick runt och larvade oss med kakan, flippan, peppis och så vidare. Fast nu känner jag att jag är en Lena och ingen annan så mamma och pappa hade nog faktiskt rätt där för så där fyrtio år och några till sen....
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

jisses vilken underbar tös .Ja dom är bara för goa .fniss .Ha det gott rara du .Kramar Rita ♥