Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 25 januari 2013

Skämmigt är vad det är...

Godkväll i stugorna!

Skam går på torra land. Ogillar detta starkt för det är ju så pinsamt och generande och jag vill ju bara krypa ur mitt röda blossande skinn, gömma mig, bli osynlig, försvinna. Skamset, med svansen mellan benen. Och sätta skämskudden för ansiktet. 

Skämmigt är vad det är, men nu förnedrar jag mig själv, utlämnar mig själv. Röstfiske, kallas det. Pinigt så det förslår.

Har kommit med på listan över mammabloggar på BloggTOPPEN, vilket gör mig väldigt glad och inser väl även att om ingen röstar, så är det ju ingen stor idé. Såklart man blir glad om någon därute gillar vad man skriver. Så är det ju.

Om ni vill och har lust och bara om ni verkligen gillar den, så kan ni rösta här i högerkanten. Fattar ni vad det krävdes för att skriva detta? Huga. Man kan naturligtvis kika in till de andra också och kanske gillar man deras bloggar bättre. När det gäller andra så röstar jag alltid hej vilt och tycker det är så roligt och blir glada för deras skull. Men när det gäller en själv är det andra bullar. Usch och fy. Smäll på fingrarna. Aja baja. Hemskt. Nu var det sagt. Ska aldrig nämna det igen.

Jantelagen ni vet.

Som sitter där på axeln och knackar.

Jämt och ständigt. Tittar lite förmanande sådär.

Och harklar sig.


Kram


Ibland kanske man borde vara snällare mot sig själv...
Ett stort hjärta till alla er som kikar in här!

14 kommentarer:

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Hi, hi, hi , vad jag känner igen mig!
Såklart ska jag in o rösta, på DIG!!
Tycker din blogg är så mysig o full med kärlek till dina barn!♥

Ha en fin kväll!
Kram Annica

Vardag och flärd sa...

Du ska vara stolt! Jag har röstat!
Kramar Eva

Livet i Gula Huset sa...

Roligt! Du helt klart värd att ligga på toppen! Du skriver alltid så fint och härligt om dina flickor. :)

Ha en riktigt mysig fredagskväll!

Kram Kristin

Lantligt i smultronbacken sa...

Här ska röstas och jag älskar din blogg och dina tokiga inlägg:))

Kram Teres

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej ! :)

Så klart att du ska vara stolt över dig :)
Inte skämmas ! Du får verkligen din blogg att Leva.
Med härliga bilder och du sktiver ju så oerhört fin !
Våga tro på oss har röstat på dig :)

Ha en fin kväll ! En varm kram från mig

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jätteskoj Pella!
Har röstat! :)

Önskar dig en fin kväll!
Kramis
Ina

fridasofias sa...

Ta åt dig! Det är väl jätteroligt!

Anonym sa...

Hej rara Petronella!
Vi har redan röstat på dig.
Vi håller tummarna.
Många lyckokramar från oss/ KristinaHj

Bittan sa...

Fuck jante go tjejen :-))) Du har min röst ...ända från Turklandet det borde väl bli två ...eller ? !
Kram Bittan

Annas röda stol sa...

Klart jag röstar! Du skriver så charmigt :)) Kram Anna

Hanna sa...

Vad kul!

Unknown sa...

Du är så värd den! Jag kan helt känna igen mig i de du skriver, skulle nog känna likadant.
Jag ska iallafall rösta på dig för du är så charmig och härlig!
Tack fina för din Goa kommentar, bara åtta veckor kvar nu så det går fort som du skrev. Va och sniffas bebis igår och då längtar man ju ännu mer.
Ha n fin helg helg nu
Krm på dej

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj klart jag röstar .Du skriver ju bara så himla underbart om dina söta prinsessor.Ha en skön och härlig lördag underbara du .Kramar Rita ♥

Hemkära Hanna sa...

Här skall röstas!!!
Och jag tycker att du ska vara jättestolt!