Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 16 januari 2013

Som en tjeckisk hockeyspelare...

Godkväll!

Kanske blir det sån här föda, den närmaste tiden, för fröken Klumpeduns...
Fanny på Norbergs marknad, april 2012.

Okej, kvällsrapport från Villa Bellevue:

Läget stabilt med tanden, ser fortfarande någorlunda normal ut och inte som en tjeckisk hockeyspelare. Än så länge i alla fall. Verkar sitta kvar som vanligt. Hoppas jag. Har checkat i spegeln ett otal antal gånger och känner regelbundet med tungan. Läget oförändrat.

Kan dock inte låta bli att undra om det blivit någon spänning i tanden. Den klongade liksom till riktigt rejält när den där dörrklockan for ut i luften, p g a att jag slängde upp dörren lite väl hastigt mitt i värsta besiktningsglädjeyran, och träffade precis mitt på framtanden. Fortplantade sig som chockvågor upp i huvudet.

Tänk om den liksom lossnar mitt i natten och halva biten sitter kvar, sådär taggig ni vet, medan den andra biten ligger snällt på kudden. Eller har trasslat in sig i håret. Och att jag helt oanades på morgonen försöker le sött mot N, när klockan ringer, och han hoppar till och blir typ sjukt rädd, eftersom han tror att han har legat bredvid Jaromír Jágr, hela natten.

Eller typ någon annan, från det tjeckiska hockeylandslaget.


Kram

Nånting mjukt, lätt och fluffigt och inte så mycket tuggmotstånd att tala om...
Felicia och Filippa mumsar sockervadd så det står härliga till!

5 kommentarer:

Fröken Gredelin sa...

Det lät inget vidare att krocka med ett gäng klockor:-( Hoppas tanden får sitta kvar och att du slipper ont! Åhhh nu blev jag så sugen på sockervadd ju!:) Kraam till er på Bellevue

Fru Sederblad sa...

Likheten med ett troll kan bli skrämmande den också ;-).

årstidens bästa sa...

Är det något jag inte gillar så är det tandverk och besök hos tandläkaren!
Det är nästan så jag ska ha leksak om jag går dit alltså!

Hoppas för 17 att din tand blir bättre snart.

Kram
Linda

Villa Hasselbacken sa...

Ha, ha du är rolig du! Du behöver nog inte vara rädd för skulle den gått av hade den nog gjort det direkt och om roten dör så visar det ju sig tyvärr inte direkt utan längre fram om tanden mörknar. Det får vi hoppas att den inte gör.
Kram Lena

Queen of Kammebornia sa...

Usch vad läskigt! Jag brukar drömma att alla mina tänder lossnar... Det ska säkert gå bra för dig! Jag håller tummarna! KRAM!