Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 17 januari 2013

Det har tydligen slagit runt...

God eftermiddag!


Det har tydligen slagit runt och mamman har blivit helt knäpp och bakar typ hela tiden. De senaste dagarna har det bakats så det står härliga till och mjölet har yrt vida omkring och legat som en Londondimma i Bellevue-köket och mamman är så himla tokig att hon kan köra igång med brödbak typ vid niotiden på kvällarna. Bara för att hon får lust. Fast hon är dödstrött och har en miljard andra saker att göra. Som är mycket viktigare. Egentligen.

Inget recept har hon heller. Hon bara kör hej vilt och frirajdar och har i lite vad som helst. Helt utan struktur och ordning. Flickorna är dock lyckliga och äter tills de nästan rullar fram. Mamman som redan rullar fram, försöker att inte äta så mycket.

Sen att strykhögar och diskberg växer, det har hon löst med speciella glasögon, som trollar bort allt stök och bök och så gör hon det som hon tycker är roligt istället. 

Hur knäppt är inte det?


Kram



11 kommentarer:

Teresa sa...

Bakning är som terapi, lugnande för själen och gott i magen. Jag älskar att baka för att det är så rogivande. Tror det är lite som med rensning fast i mindre skala. Kliet sitter i än, idag gav jag mig på badrumsskåpet och det var på tiden kan jag säga, jösses!

Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Härligt att kliet sitt i, det gör det här med! Ger mig på allt, inget går säkert... Bakning är verkligen lugnande, det är väl kanske därför, för att att man blir så stressad av allt annat! Hahaha! Eller så behöver jag egentligen terapi, helt enkelt...

Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Duktig du är. Man får passa på när man ändå är igång för det där går i vågor tycker jag, iallafall hos mig:) Det är ju godast med hembakat tycker jag allt!
Baka på. Kram Jennie

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men gud så mycket gott du har bakat!!
Nybakat bröd, fortfarande ljummet så att smöret smälter och osten blir mjuk :)
Mumsigt!
Ha en fin kväll.
Kram kram
Jessica

Villa Björkenäs Backen sa...

Flitiga du ;)
Visserligen kan jah vara likadan men just för tillfället bakas det inte alls mycket ;)
Just nu försöker jag laga mat mellan varven och skrapa runt fönstret i hallen.
Jag har också skaffat sådana bra glasögön ;)
Ha en fin kväll och jag tror inte att du rullar fram.;)
Brukar kolla tidningen i mellanåt ;)

Ha en god kväll med dina fina ! En varm kram från mig

Vardag och flärd sa...

Jag vet inte vad det är som är knäppt i ditt beteende ..... Jag tycker du låter helt normal och du är en kärleksfull mamma. Så småningom kommer du att vara glad för allt du gjort för dina barn och alla andra "måsten" har hoppats över och livet har gått vidare ändå!
Varmkram Eva

Hemkära Hanna sa...

Det låter inte det minsta knäppt. Snarare klokt! Det är så härligt att baka! Och att äta! :)

Livet i Gula Huset sa...

Så gott det ser ut! :)
Jag älskar att baka, men tyvärr finns inte tiden längre nu när jag börjat jobba igen.

Så skönt med sådana där glasögon. Önskar att jag hade sådana, så jag kunde slippa se röran här. ;)

Ha en fin kväll!

Kram Kristin

Ida sa...

Hej Petronella!!

Åhhh herre gud vad gott det ser ut med hembakat bröd, jösses. Hoppas att det även smakade gott. Många Kramar till dig från Ida

frk. Frida Fortissima sa...

Jamen, oh, sådana där glasögon är ju så himmelens bra och finns i så många blunda-för-tråkighets-sysslor-varianter! Tänka sig att vi har likadana ;-)

Och grattis till ditt sexmånadersbloggande! Hoppas att du tycker att det fortsätter att vara roligt länge till, du skulle bli saknad här i bloggosfären om du slutade.

Önskar en fin helg till dig och de dina!

Kram,
Frida

Browneyedgirl sa...

Kunde inte kommentera på det översta inlägget =) Grattis till din fina blogg, jag är så glad att du valde att ha en för det är så mysigt att titta hit. Kram och ha en mysig fredag!
Kika in på min blogg tjejen, du blir nog glad.