Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 18 januari 2013

Somnade mitt i smörgåsrånet...

Hej fredag!

Medan jag höll på med dagens lunch, alldeles nyssens...

så somnade liten Flora mitt i smörgåsrånet.
Inte lätt att vara liten och supertrött...

För en liten stund sen så svepte Filippa in som en virvelvind genom dörren och mamman fick sig lite fredagsskäll eftersom hon hade glömt att det var leksaksdag. Igen. Alltså andra gången. Dock hade mamman, som hade bestämt sig för att skärpa till sig, skrivit upp så ordentligt i nya fina almanackan, men kruxet är ju att man måste komma ihåg att kika till den också. Helst lite då och då. Eller gärna varje dag.

Nåja, mamman blev förlåten och Filippa skrålade och sjöng med stor inlevelse:
- Nu är det sluuuuut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyyyyyyys!

Kan ju inte bli annat än fredagsglad då.

Eller hur?


Kram

13 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Liten sötis... tänk att man kan vara så trött.
Du jag handlade hem en almanacka tilm oss.en familjesådan men det händer här också att jag glömmer ju titta i den.
Man har ju en hel del att hålla reda på.
Skönt att du blev förlåten :)

Härligt med helgen ! Har snabb städat. Nu ska det vilas och sen ska vi ut ;)

Ha en fin fredag med dina finaste ! Kram Sirpa

Marie maräng sa...

Så gulligt.. det är inte lätt att vara liten minsann :)

Det är inte alltid lätt att vara stor heller.. det är mycke att tänka på och komma ihåg. Tur att du blev förlåten.

Här har vi ruskigt kallt -27 grader bbbrr!

Trevlig helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Men söta lilla saken..=)
Vet du, så där har mina barn AAALDRIG gjort, alltså däckat på det viset. Det är sant, de vill helst inte sova alls, lång procedur varje gång.. Därför är det skönt att lillan bara sover en gång om dagen nu, så brorsan slipper vänta på att proceduren ska vara över, alltför ofta. Valentin slutade sove middag innan 2 års ålder, så olika det kan va ;)
Hur mycket/ofta sover din lillskrutta?

Kram på dig och ha bästa fredagsmyset!!
Catta

Ps. Ja visst var min vinst helt kanon, brukar inte vara någon turgumma ;)

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det är så många små detaljer man ska komma ihåg hela tiden..jag har ju bara två barn..men jag missar iallafall..skönt att du blev förlåten !

Kraaam

Vardag och flärd sa...

Söta Flora! Tänk att bara kunna få somna precis där man är!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Hemkära Hanna sa...

Men så skönt att kunna somna precis när man är så trött att man bara inte orkar längre!
Vad bra att du blev förlåten.
Trevlig helg på er hela familjen!
Kram!

Ett hem på landet sa...

Va innebär att det är leksaksdag?
Trevlig fredagskväll!
KRAM Anna

till-vidas-ara sa...

Hej där ! Vilken fin fredag det låter som. och våra minsta, de är ju så fina när de sover. också (ler) min lille har dock aldrig somnat så..minns att min lillebror somnade mitt i maten dock :) Vi är friska äntligen..sjukdomar hela Jul och nyår. härligt att kika runt här hos dig. känns nästan som man var där när du skriver så fint...

kramar Lycke

årstidens bästa sa...

:)))

Kramis

Fröken Gredelin sa...

Grattis på 6-månadersdagen (lite i efterskott då), visst är det kul det där med bloggar!:) Och ja, det svåra är ju att komma ihåg att TITTA i almanackan, har också missat det en gång eller två...suck. Fortsatt trevlig helg önskar jag er på Bellevue! Kramar/Tanja

Queen of Kammebornia sa...

Lilla gullungen! Hoppas ni har en fin helg!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så söt.Ha en skön lördag fina du .Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack alla för söta kommentarer!
Catta! Alltså, vår lilla Flora, är den som knappt vill sova alls. Alla de andra har sovit middag tills de varit minst fyra år och ett par timmar om dagen. Med lilla korven får vi kämpa med och det kan ta jättelång tid och sedan somnar hon, men oftast bara 20 minuter. Sedan upp... Puh! Inte är hon utsövd heller... Så då kan det väl bli så där att man somnar mitt i smörmackan! Ja, alla är de olika. Det som är bra är ifall vi är ute, då somnar hon på direkten och kan sova hur måna timmar som helst...

Anna! Leksaksdag innebär att barnen får ta med sig en leksak på förskolan och visa upp och berätta lite om den...

Stoor kraaaam
Petronella