Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 23 januari 2013

Sprakande heta kakelugnar och bombnedslag...

Godkväll!


Vi är inte riktigt kompis med värmepumpen än så det har varit lite mankemang idag med. Som tur är så sitter vi inte i sjön och det är mysigt och trivsamt med sprakande kakelugnsljud och alla ugnarna har fått jobba på ordentligt nu ikväll. Tjejerna tyckte det var så mysigt med knastrande brasa, när de skulle gå och lägga sig. Det enda är att man får hålla efter liten Floriskorv som tycker det där med eld verkar superspännande.

Sedan har vi dragit igång världens utrensning av kläder och byte av storlekar. Kommer säkert ta någon dag till och jisses vilket jobb. Det ser ut som någon släppt en bomb i tjejernas rum och ett mindre berg åker till Röda Korset, inom kort.

Även fast man är så sorterings- och utrensningsslut och typ bara sitter och tokstirrar nu, så är det ju så oerhört skönt att få lite ordning och reda och få det gjort. Det är så typiskt det där. Man kan gå och fundera på saker i evigheter och dra sig och känna att man borde, fast kanske en annan dag. Grejen är ju att det är faktiskt hundra gånger jobbigare än att ta sig i kragen, kamma till sig och bara göra det. 

Det är så typiskt mig. Att dra på saker och ting.

Men nu är vi igång.

Och nu finns det ingen återvändo.


Kram




10 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Känner igen det där. Men nu när vi varit sjuka så har jag städat och rensat massor. Härligt. Idag postar jag ditt te, och för att du fått vänta lite ska jag lägga med mitt favorit te kustfägring <3 Du kommer älska det =) Kram fina du <3

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Hoppas verkligen att det löser sig med värmepumpen. vi har också kyligt.
Vi har ingeng värme uppe så det är ju lite kyligt
och inga kakelugnar men däremot värmefläktat och extra element. :)
Så vi sitter inte helt i sjön ;)

Så duktig du är på att baka Jag ska också ta mig i kragen :)

Ha nu en fin dag och skönt med rensar tag ! :)
Krammkram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Världens bästa metod och riva ut allt ur skåp och garderober, då måste man fixa snyggt sen. Hoppas ni får fart på värmepumpen, fast det låter jättemysigt med brasor också.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Igångsättningssvårigheter har vi lite till mans!
Hoppas värmepumpen fixar sig - eller att nån annan fixar den!
Kram Eva

Bittan sa...

Sätta igång är det värsta .....men fasen vad skönt när det är gjort.
Vi har kattvindar som jag lovar mig själv VARJE gång jag röjer att inte fylla igen . Håller ett halvår sen är det fullt upp tilltaket igen !!!!
Ha en bra dag å lycka till med eldandet .
Kram Bittan

Villa Hasselbacken sa...

Visst är det ruggit ute. Skönt att ni har kakelungnarna nu. Igår morse när jag och minstingen skulle gå till bussen så var det -25, det var inte skönt att stå där då. Vi fick lov att hoppa och skutta hela tiden. Den äldre sonen som står på andra sidan vägen och väntar (han åker skolbuss åt andra hållet) skrek att vi skulle sluta för han fick skämmas när mamma stod där och dansade. Nej, skrek jag du får stå ut jag fryser ihjäl annars...
Häligt att ha rensat i röran. Jag borde ta mig ner i förrådet och börja. Där finns massor att gå igenom. Vi får se i helgen (också bra på att skjuta upp saker).
Nu ska jag jobba en stund igen.
Kram Lena

Anonym sa...

♥Kikar in för att önska dig och dina sötnosar fortsatt fina vinterdagar♥

Tack för alla fina kommentarer du delar med dig av till mig :)

Ann-Louisekram

Anonym sa...

Mysigt med sprakande kakelugnar och som tur är håller dom värmen länge.
Att rensa och att dra igång är en historia för sig. Fast ibland kan det vara lättare att börja än att fortsätta.....;)
Kram
AC

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad kul att du kikade in till mig, så kikar jag in till dig. Vilka fina flickor och alla börjar på F så otroligt söta. Förstår att det blir mycket kläder i omlopp, men tjejerna byter med varann det är ju praktiskt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

hemma hos lilla mej sa...

Härligt med sprakande och härliga kakelugnar.Vad duktig du är si+om rensar.Ha en skön torsdag fina du.Kramar Rita ♥