Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 25 februari 2013

Vi börjar bli fasligt bortskämda...

Godkväll!

Gerds goda, goda bullar!

Alltså hur glad blir man inte när det plötsligt ringde på dörren i morse och där står finaste och världens snällaste Gerd med en jättepåse med nybakade bullar. Som hon tyckte att flickorna ska ha att mumsa på, eftersom det är sportlov och allt. Så otroligt snällt och omtänksamt. 

Lite senare på eftermiddagen kom min far hit med våfflor, vispad grädde och god sylt.

Som om inte det vore nog så kom Frida hem nu på kvällen med den godaste knäckiga kladdkakan jag någonsin ätit. Bara så där. Liv, som är så duktig att baka och nyligen startat den jättefina bloggen: Liv bakar, är storasyster till Fridas kompis Alvina. Frida fick alltså färdkost med hem till den stora familjen med alla flickorna på F.

Vi börjar bli fasligt bortskämda, i det här huset.


Kram


Knäckig kladdkaka...
Mums!

11 kommentarer:

Fröken Gredelin sa...

Nejmen ojsan! Här vankas det godheter ser jag! Tyvärr har det aldrig hänt att någon kommit förbi med nåt gott sådär men jag fortsätter att drömma..:) Små citroner gula (underbart namn förresten!!) läste jag för några år sedan, gillar Ingemarsson mkt (även om den senaste "Någonstans inom oss" var rätt usel) och vill gärna se den på bio också! Kul det är att komma iväg på lite roligheter ju:) Hoppas ni alla får ett härlig lov tillsammans! Stora kramar!

frk. Frida Fortissima sa...

Och en av de bästa sortens bortskämdhet, till och med! En sådan som inte bara rymmer goda smaker, utan också hemtrevnad i kärleksfullt sällskap och gester av omtänksamhet.
Det är fint som snus, ska en säga:)
Kram,
Frida

CreandoPhoto sa...

Så väldigt trevligt bortskämda ni blir. På ett alldeles underbart vis tycker jag :)

Vardag och flärd sa...

Det må jag säga att ni blir bortskämda, men så är ni en fin familj också!
Knäckiga kladdkakan ser så där fantastiskt kladdig och knäckig ut som den ska! Sitter här och blir sugen. Fin bild på bordet!
Ha en fin dag i solen!
Kramar Eva

VisaLiza sa...

Så härligt att bli lite bortskämd! Tänk så glad man blir för sådana saker. Kramar Liza

Avslutat konto sa...

Jag är inte alls avundsjuk (själv äter jag diet för att få magen att friskna till efter en rejäl magåkomma) på allt gott! Ni kommer bli tjocka som troll och runda som en boll! hihi...

Inte har du receptet på knäckkladdisen, den ser fantastiskt god ut!

Nej ingen misse har kommit hem än. Jättejobbigt. Jag lever mycket för mina djur och det är långa dagar att gå och längta och önska hem honom... och så slutar varje dag med att han inte kommit hem. Man vaknar och tittar i stolen, vid fotändan.. och ingen Mattsson där heller.. och så är det en ny lång dag att vänta.

Kraaaam på dig!

Anonym sa...

Mums såå smarrigt och gott allting :)

Ja där kan jag hålla med .... ni blir bortskämda om detta ska fortsätta...hihih..

Tänk så snälla människor det finns :)

Hoppas ni alla får en finfin dag
Ann-Louisekram<3

Browneyedgirl sa...

Den där kladdkakan ser sååå god ut =) Vilka härliga människor ni har omkring er. Sådant blir man glad av.
Kram och ta hand om er <3

Marie maräng sa...

Men vilken tur ni har att ha så gulliga människor i er närhet :)

Knäckkladdkakan ser helt makalöst god ut...

Önskar er en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Villa Hasselbacken sa...

Inte dåligt vad ni får mumsa man blir ju riktigt avundsjuk.
Den där kladdkakan ser inte ut att gå av för hackor. Kan du inte skicka en bit via bloggen;)
Kram Lena

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Lena tänk om det kunde gå... Den var superdupergod och receptet finns på Livs blogg, "Liv bakar".

Kram kram
Petronella