Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 16 februari 2013

Skridskokalas och en liten prickig korv...

Trevlig lördagskväll!


Så svårt att motstå...

Började lördagsmorgonen med ett roligt och annorlunda skridskokalas. Felicia som inte är så haj på det där än åkte runt i ishallen med en beige plaststol att stödja sig på, när det kändes lite vingligt och svajigt, men det gick bra det med. Mamman som inte hade hunnit äta frukost, som vanligt typ, började dagen som det anstår en prinsessmamma, med grön prinsesstårta.

Därefter blev det en sväng till sopstationen, som verkar vara mångas lördagsnöje. Storögda såg Fanny och Felicia på hur det slängdes en gammal 70-talsbokhylla i brun fanér, med vitrinskåp, och de kunde inte för sitt liv förstå hur någon kunde slänga något så vackert! Kunde inte låta bli att påpeka detta för bokhylleslängarna och de skrattade och sade att vi fick den med glädje, om vi ville.
 Avböjde dock, vänligt men bestämt.

Sedan blev det en liten snabbsväng i några välkända klädaffärer och det är så himla svårt att motstå allt fint. Tittade som vanligt bara på barnkläder och blev helt sjuk och köpgalen av allt gulligt. Dock hade jag ju N med mig, shoppingbromsklossen, så det blev bara en kasse med hem. Och det var nog lika tur det. Det finns ju liksom ingen hejd på prinsessmamman ibland. Alltid trevligt också att gå in och krama supertrevliga Linda, på Flugger, som har den jättefina bloggen Årstidens bästa.

Floriskorven har förresten helt plötsligt transformerats till en prickig korv. Mår rätt så bra, men har små röda prickar på ryggen, halsen och magen. Gissar på tredagarsfeber.

Sen undrar jag en sak till. Är det en slump att Björn Skifs spelats på radion, två gånger idag, när jag har startat bilen.

Hur ofta händer det liksom.


Kram

15 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det är säkert tredagars hon fått men nu är hon snart frisk!
Prinsesstårta till frukost är väl inte det bästa även om man är en prinsessmamma men det måste ju vara härligt att se Felicia åka runt med en stol.
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Bodil sa...

Hoppas hon snart blir frisk.
Vilken dag med skridsko åkning och prinsesstårt ätande.
ha en fin söndag!
Kram Bodil.

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vilket roligt kalas!
Ja ibland är det nog tur man har med sig någon som bromsar upp handlandet emellanåt hihi.
Säkert är det 3 dagars feber, lilla prickisen!
Skönt att hon är piggare iallafall.
Kramar Jennie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!
Jag känner igen det där att man drar sig till barnavdelningen...
Och just att handla till dom små.
Och du som här så många tjejer....våra tjejer här massor av kläder.
Men stackars killarna.
jätte fin klänning !Kul att träffa Linda :)

Ha nu en fin fortsättning på helgen.

Kram från mig

Unknown sa...

Ja men det är väl för väl att den där bromsklossen finns, jag har en jag med ;)
Haha, söta de är, "vackra vitrinskåpet" ;)) Ja skönhet ligger ju verkligen i betraktarens ögon, så sant som det är sagt!

Kram er, hoppas inte lillan blir för dålig..
Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åka till tippen på lördagar har jag slutat med, är ju träffstället för många verkar det! Underbart söt klänning, kommer bli en liten vårprinsessa som bär den. Hoppas hon snart är frisk.
Kramar
AnnaMaria

årstidens bästa sa...

Alltså du är för underbar...tusen tack för fina ord. :)

MEN. Nu måste jag säga en sak. Igår på mello när vi satt där framför tv:n så var det en sak som slog mig....hon med gitarren, Elin tror jag hon hette....alltså jag såg dig där istället...att det var din dröm att få stå där i strålkastarnas ljus med en gitarr i famnen och dra igång en egen låt...håret svajar så där vackert av lite fläktar....
Kan det vara så? Har jag rätt?
:)

Synd att vi inte hann pratas vid så mycket igår...hoppas på fler tillfällen!

Bamsekram till hon med gitarren!
Linda

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Hej finaste Linda!

Nej, det är inte min dröm då jag är helt omusikalisk och helt kass, typ. Däremot så såg jag Fideli där igår, med gitarren och svajande hår. Fråga mig inte, men hon är tokmusikalisk, men så är ju jag också hennes supersubjektiva mamma och inte så objektiv.. Men jag är så himla stolt över henne och musik är hennes liv och oavsett vad det blir av allt så att trivs hon med sitt liv nu och har superroligt och det är det viktigaste!

Kul att se dig igår, och ja, det var synd att det inte fanns tid att tjattra lite...

Kraaaam
Petronella

Ett hem på landet sa...

Så otroligt söt liten klänning, den hade jag inte heller kunnat motstå.
Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hej Anna!
Just den rosa klänningen är faktiskt en gammal, men det slank ju ner lite andra klänningar förstås...

Kraam
Petronella

Bodil sa...

Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Hanna sa...

Ha en fin dag!
Kram
Hanna

årstidens bästa sa...

Jaså minsann...totalt omusikalisk..det tror jag inte;)

Nästan rätt iallafall från mig..tänk om er fina äldsta prinsessa på F står där en vacker dag...:)

Kram
Linda

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Linda, vi får väl hoppas...

Kraam

OddStyle.dk sa...

En rigtig fin pinsesse kjole :-) Håber hun snart bliver frisk...! Rigtig fin søndag - kram