Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 11 februari 2013

Soffmåndag och välbehövligt tokryck...

God förmiddag!


Mamman tokar sig och försöker spänna gäddhänget och visa musklerna och Felicia skrattar åt sin larviga mamma. Fick vända i dörren till dagis imorse, då den hemska sjukan härjade, så det blev soffmys istället och Felicia valde att se på Gladiatorerna. Inte mammans favvoprogram direkt, men ganska mysigt att dricka O´boy och äta nybakat bröd och lyssna på Felicias glädjetjut och höra vilka gladiatorer hon är, för tillfället. Hon kan nämligen tydligen vara flera på en gång. Fascinerande faktiskt.

Det förfallna hemmet håller förresten på att gro igen, så mamman måste göra ett par tokryck och röja av det värsta.

Fast det är väl inte så himla bråttom.


Kram

12 kommentarer:

Unknown sa...

Här behövs ett ryck när det gäller fönster, ser knappt ut längre.. Fast jag väntar nog minst en månad till, när det blir finare ute med ;)

Kram och ha en fin måndag =))
Catta

Hanna sa...

Här har det också blivit en dag hemma, men med sjuka barn. Inte så roligt och egentligen borde jag passapå att göra som du och städa lite, men jag orkar inte riktigt, tror inte det blir något med det idag.
Får jag strukit lite och plockat ur diskmaskinen får jag nog vara nöjd, om ens det blir gjort.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag skulle behöva bli kompis med dammsugaren men har ingen ork just nu. Dammråttorna är nog lika stora som katten här hemma. :)

Ha det bäst!
Kraam

Vardag och flärd sa...

Jag har haft ETT barnbarn hos mig i helgen och tänkte många gånger på dig när jag snubblade över sakerna och barnet ville ha min uppmärksamhet, hur gör Petronella och andra mammor och mormödrar och farmödrar för att hålla hemmet iordning? Jag gillar din slutrad: Fast det är väl inte så himla bråttom.
Varmaste kramar till dig!
Eva

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha!
Eva, man blir helt enkelt en mästare på att parera...

Kraaamar

Villa Hasselbacken sa...

Ha, ha tokryck!! Det får jag också ibland och då far jag runt som en virvelvind, det dumma är bara att det är så långt mellan de där rycken och ju äldre jag blir dest längre verkar det bli. Kanske handlar om överlevnad, skulle inte orka ryck för ofta nu för tiden. Vi säger det, det är för att överleva helt enkelt.
Härligt med din tjej som lever sin dröm och följer sitt hjärta. Önskar man hade gjort det en gång i tiden och inte haft så bråttom med att bli vuxen....
Kram Lena

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vilken mysdag ni fick idag då, man har ju hellre de små barnen hemma än att de ska bli sjuka i den där otäcka sjukan:( Bläh.
Nä du det finns viktigare saker än att städa, eller hur. Jag har verkligen minskat ner på plockandet och städandet här emellanåt.
Njut av dina fina barn.
Kram Jennie

frk. Frida Fortissima sa...

Visst är det det fina i kråksången, att man kan vara precis så många personer man vill, så där i sig själv! Det tycker jag om :-)
Kramar!

Helenas enkla vardag sa...

Jaa här skulle behövas ett tokryck också, men orkar liksom inte ta tag i det hela. Tycker det räcker med att jag bäddat rent, dammat och vattnat blommorna. Neej resten får vänta lite till!
Kram helena

Annas röda stol sa...

Krya på sig!! Du har så rätt, det kommer en dag imorgon oxå :) Kram Anna

Hemkära Hanna sa...

Inte bråttom alls! Du har ju mycket viktigare saker för dig, du härliga människa!

Anonym sa...

Lite gäddhäng och lite Gladiatorer. Bra bredd :-)