Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 10 februari 2013

Att leva sin dröm och gamla franslampor...

Godkväll!

Fideli och hennes trevliga, fina och duktiga Rytmus-kompisar!

Hela lördagsförmiddagen gick vi och velade om vi skulle åka ner till Fideli eller inte, då hennes skola hade festival på Dynamo i Norrköping. Vi ville så gärna, men de hade först lovat snökaos, men sen såg det lite bättre ut så åkte vi iväg med lilla Floriskorven, medan småtjejerna åkte till farmor.

Ju närmare vi kom, ju mer snöade det och det var ett snötäckt vackert Norrköping vi kom fram till. Det var redan skymning när vi promenerade genom stan och stora snöflingor singlade ner. Inne på Dynamo var det många olika scener och späckat schema för alla som skulle framföra sina alster. Det var nästan som en drömvärld därinne, mörkt och skumt med massor av röda och orangea gamla franslampor och antika röda plyschsoffor. Alltmedan stora vita dasslock sakta ramlade ner från himlen, utanför de stora fönstren.

Alla var så duktiga och Fideli och hennes kompis Julia sjöng, så det gjorde ont i hjärtat. Får se om det kanske går att lägga ut något senare.

Lyckliga åkte vi hemåt i snöyran och kom som tur var helskinnade hem till Villa Bellevue igen.

Sent omsider.

Men lyckliga unge. Lev din dröm.


Kram

Florpisen rynkar på näsan åt Fideli och tokar sig...

Den lyckliga flickungen bor nämligen i närheten av dessa vackra kvarter...

Dessa hus är från 1700-talet...
(suddig mobilbild, då batteriet i kameran tog slut)

Hur mysigt som helst... och lite suddigt...

15 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Ja det var verkligen vackra kvarter!

Gud vad det har snöat nu igen, nu räcker det tycker jag!

Önskar dig ett mysigt slut på helgen Petronella! Kram Jenny

Hanna sa...

Så härligt det låter.
Har en dotter som går musik estet så jag vet hur underbart det är att få möjlighet att lyssna på fantastiskt duktiga ungdomar.
Recept på pizzabullarna om du vill pröva.
Recept pizza bullar
50g jäst
150g.margarin
5dl mjölk
ca13dl mjöl

smält margarinet häll i mjölken (jag brukar ta hälften vatten tycker degen blir lite mjukare då)
Smula sönder jästen i en bunke
Häll över den fingervarma degvätskan.
Rör ut jästen
tillsätt mjöl

Låt jäsa ca 30 minuter.
Kavla ut degen, bred på ketchup, lägg på baccon (jag brukar steka det först.
Överst tar jag och hyvlar ost och täcker allt.
Rullar som en rulltårta och skär i bitar
Lägg på plåten, låt jäsa ca 15 minuter, sätt på ugnen 225 grader.
Pensla med ägg.
In i ugnen ca 1o minuter.
Klart!
Lycka till

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jenny!
Ja, det är så himla fuskigt fint.... Att man ens kan få bo i såna kvarter!
Jag tycker ju att det är mysigt att det snöar, när man är inne. INTE när man ska ut på vägarna och det är oplogat och hipp som happ och man är tokorolig att man ska köra av vägen...

Önskar dig detsamma!
Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hanna!
Vad kul! Ja, de är ju så duktiga och det är så himla roligt att få lyssna live på dem... Ja, då vet du att man blir så himla stolt och får lite ont i hjärtat....

Tusen tack för receptet! Måste provas!
Tack snälla och söndagskram till dig!

Petronella

Linda sa...

Vad kul att ni tog er ner för att titta när hon sjöng. Stolta föräldrar kan jag tro. :)

Skönt också att ni komma helskinnade hem.
Kram Linda

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Linda, det var tur!
Ja, vi var stolta, precis som alla andra föräldrar som var på plats...

Kram
Petronella

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och bra att ni tog er dit i snövädret, härligt och få se dottern uppträda. Jättefina kvällsbilder på husen också.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Bilder att bli riktigt glad av..sååå känner jag när jag ser dina bilder... tack för det :)

Hoppas du har det fint vännen
Ann-Louisekram :)

Hemkära Hanna sa...

Vad roligt både för er och för henne att ni lyckligt kom dit (och hem).
Ett härligt gäng på bilden och fantastiska kvarter att få bo i under sina ungdomsår samtidigt som man har en trygg bas att återvända hem till i familjen.
Det är en dröm! En tonårsdröm!

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att ni kom både dit och hem .Helskinnade .Söta bilder.Mysiga kvarter i underbara Norrköping.Ha en skön kväll fina vännen.Kramar Rita ♥

Fröken Gredelin sa...

Norrköping är en underbart fin stad! Min mormor kom därifrån, hennes pappa hade en skoaffär på torget. Jag har faktiskt alltid trott att jag ska bo där en dag. Det tror jag fortfarande:) Vad härligt att ni fick se er duktiga tjej uppträda, trots snökaos! Lycka!

Och du, jag har en utmaning åt dig i min blogg idag- åtta saker om dig själv:=) Kram!

~ INA ~ Inas☆House sa...


Kul att ni kom iväg och skönt att ni kom hem helskinnade. :)

Önskar dig en fin kväll!
Kraam

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vad kul att se alla duktiga ungdomar då, klart att lilla florisen tyckte det var spännande och kul.
Kram Jennie

Vardag och flärd sa...

Vilken tur att ni kunde ge er ut för att lyssna på er äldsta, duktiga dotter! Föräldrahjärtat svämmade säkert över!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

Välkommen Hem! sa...

Jamen halllååååå! Nästa gång MÅSTE du ju säga till så jag åtminstone får bjuda på lite fika!
Och du var ju där, där jag gjort den där Baren, Enjoy! Tittade ni in? Och Fiskmagasinet. Också ett projekt jag precis satt tänderna i.
Vad kul att få hälsa på dotera och se vår lilla stad!
Kram kram! Judita