Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 25 februari 2013

"Små citroner gula" och sportlov...

Godmorgon!

Rör man sig snabbt som blixten så blir det lätt lite suddigt...

Vi gick hem glada från bion igår och vi tyckte alla att "Små citroner gula" vara en gullig och söt och rar film som man blir varm av i hjärtat av och där man både får gråta en skvätt och skratta. Jag läste recensionerna när jag kom hem och förstod ingenting. Men nu är det så att jag tillhör den skaran som älskar charmiga romantiska komedier, där det alltid är lyckliga slut. Där man kan känna lite hoppfullhet och bli lite glad. Tycker det är alldeles för lite av den varan ibland. Gick därifrån med känslan att ibland måste man våga chansa. För att kunna vinna. Och att det det gäller att vända på saker och ting och på så sätt finna en mening.

Denna vecka är det sportov och solen skiner. Kan väl inte bli så mycket bättre.

Och Floriskorven sitter under skrivbordet och suger på ett prästkragehårspänne.

Och tror att jag inte ser.

Kram



11 kommentarer:

Ida sa...

Hej Pella!!
Åhhh..vad vackert!! kul att ni gillade filmen jag själv skulle med vilja se den faktiskt. Hoppas ni får ett trevligt sportlov med massa skoj och mycket mys!!!!
Kramar Ida

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hej Ida!
Gå och se den på onsdag, då går den igen! Tack snälla och ha det fint du med!

Kraam till dig!

Vardag och flärd sa...

Jag hoppas jag också får möjlighet att se filmen, har läst boken!
Hoppas ni får ett härligt sportlov med sol och uteliv!
Varmkram Eva

VisaLiza sa...

Har tänkt att jag skulle komma iväg och se filmen. Läste boken för bara några veckor sedan. Känns som att det enkla i att vara en söt och trevlig film inte är lika fint som att vara svår och komplicerad. Ibland vill man ju bara bli lite förströdd och må bra under tiden. Kramar Liza

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, gå och se den Eva! Tack snälla, solen skiiiner! Härligt!

Varm kram tillbaka
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Liza!
Tror också att det är så... Ibland kanske man inte orkar se mer mord och elände. Vem blir glad av sånt liksom... Gillar också spännande filmer men älskar också lättsamma komedier som man blir glaaad av!
Det behöver man ibland!

Kramar
Petronella

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Måst nog se den där filmen för det jag sett på reklamen så verkar den vara i min smak iallafall.
Hihi lilla busungen där.. de tror inte man ser dom men man har ju ögon i nacken, när jag sa så till min tjej så undrade hon var någonstans mina ögon satt i nacken, svarade att de gömmer sig under håret hihi.
Kram och ha så härligt.
Jennie

Villa Hasselbacken sa...

Va bra att du gillade filmen nu blir jag ännu mer sugen på att se den. Håller med om att lyckliga slut är bäst.
Här har barnen också sportlov men jag måste tyvärr jobba. Kanske kan stjäla åt mig en eftermiddag senare i veckan.
Kram Lena

vitadrömmarobusigabarn sa...

Mysigt med sportlov
här har vi också det!
Ha en jättefin vecka
Kram Tina

Hemkära Hanna sa...

Vad härligt med sportlov! Lov är en synnerligen bra uppfinning tycker jag. Här jobbar vi på att hitta vardagens rutiner igen.

Ekenäsliv sa...

Heeeej vännen!!
Vi var och så den förra veckan och jag tyckte oxå att den var jättesöt. Fröstod inte alls varför recensenterna var så hårda. Det var helt klart en film som fick en att må bra, även om den var väldigt sorglig emellanåt med. Men man borde våga mer som hon helt klart!!
Kram på dig!!!
//Anna