Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 14 februari 2013

Börjar nog närma sig 200-årsstrecket snart...

Godkväll!


Många gamla högstadiesekvenser spelades upp igen, när man gick i sina gamla korridorer, nu ikväll på Öppet hus. Kändes precis som om det var igår typ, fast det egentligen var evigheter sen. Ja, det börjar nog närma sig 200-årsstrecket snart. Man är nästan som ett gammalt slottsspöke som är på besök. Lite trött sådär och som knappt orkar rassla ens. Tänkte på att sen, när det är de andra tjejernas tur så är man väl som ett vandrande fornminne. En relik, helt enkelt.

Kan omöjligt få in att det till hösten är Fridas tur att börja sjuan och att denna nu långa och gängliga tjej har blivit så stor.

Förresten så har vi en superhängig och dassig liten sexåring härhemma som känns misstänkt varm och har krupit ner under mammans täcke. 

Det verkar som det är Filippas tur nu. 


Kram



6 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja visst känner man sig gammal!
Det är nog så att det är på barnen som man märker att man själv börjar bli "gammal" som gatan hihi.
Nä men fy, hoppas inte ni blir fler som är sjuka!!
Jag håller tummarna hårt för det.
Kram från mig

Browneyedgirl sa...

Ja visst växer dom lite för fort de små liven =) Tur att en annan inte åldras *hihi* Kram fina du och ha en toppen fredag!
Bli inte sjuka nu, här är sonen hemma idag med feber och hosta...

Ett hem på landet sa...

Vilka söta hjärtan!
Kram Anna

Villa Hasselbacken sa...

Ja det känns som man är jättegammal och samtidigt så känns dt som igår man gick där. Verkligen motsträviga känslor...
Jag har ju en dotter som tar studenten i år och brukar säga att det känns som jag nyss gjorde det själv men då blir jag snabbt satt på plats av henne som säger att det var det nog inte alls. Dom är ärliga nu för tiden de små liven. Vi har ofta väldigt högljudda dikussioner runt vårt matbord men hellre det än ett tyst hus tycker jag. Jag vågade inte säga såna saker till mina föräldrar som våra barn säger till oss.
Hoppas nu att nu kryar på er så ni kan njuta lite av den snön i helgen. Här jobbar vi lördag sen har vi inget mer inbokat men det brukar lösa sig ändå.
Kram Lena

OddStyle.dk sa...

Søde hjerter på en skøn dag... Rigtig dejlig weekend til jer alle derhjemme, jeg har vinterferie hele næste uge, har i også dét hvor i bor?
Kram fra mig

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja men visst är det så att man känner sig till åren ibland :)
Åren går så himla fort!
Hopas lillan inte håller på att bli sjuk nu när det är helg och allt :)
Stor kram till dig o ha en underbar helg!
Jessica