Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 15 februari 2013

Dammångest och reggae-moppning...

Godkväll!


Felicia ringer sin pojkvän i sin låtsastelefon och säger att hon är så stressad. Hmmm. Undrar var hon har hört det? Kanske får man ta och tagga ner lite, slå ner lite på växeln och försöka ta det lite lugnare. Måste det verkligen vara skinande rent i varje hörn, bara för att det är fredag? Om man inte hinner då? Det blir väl fredag i alla fall. Eller hur? Kan känna den där dammångesten ibland och att man vill hinna så himla mycket.

Förresten tänker jag att det finns typ en miljon saker som är viktigare. Som att hålla en hängig och supersnorig liten Floriskorv i famnen. Timme ut och timme in. Bara för att hon vill.

Sedan kan man ju alltid spela lite fredagsreggae också, medan man sveper runt med moppen. Blir faktiskt mycket roligare då. Alltmedan det slinker ner en mums-mums då och då. Eller rätt ofta.
 Om man nu måste vara så himla noga.

 Viktigare än allt annat är också att Emilia och Magnus har fått en liten underbar son idag! Hurra för Er! 

Eller att det är Internationella barncancerdagen idag. 

Ja. Typ såna saker.


Fredagskram


9 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det blir härliga fredag, det är bara att bjuda in dammråttorna, även om råttor inte är mina favoriter precis (hellre dammråttor än andra)
Lite musik brukar vara susen, moppen blir helt galen och det är svårt att hänga med i svängarna.
Ha det gott goa du med de dina.
Kram
AC

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja det blir fredag iallafall även om det inte är städat:)
Kanske skulle ta och städa imorgon jag hihi.
Får väl oxå köpa hem lite mutor till mig själv så att jag oxå tycker det är roligt!
Ät mums mums du och ta det lugnt.
Massor av kramar,Jennie

Vardag och flärd sa...

När Flora är en stor flicka kommer du att tänka att det var skönt när du tog hand om henne när hon behövde dig! Städa får du möjlighet till en annan gång. Och många gånger - men en sjuk liten Flora får vi hoppas du inte behöver ha så ofta.
Ha nu en fin helg med din familj!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Härligt med lite reggae, medans du vaggar på lilla floriskorven. Krya på henne :)) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Anna MArgareta sa...

Men vilka fantastiskt fina tjejer du har. Och Flora, vilket namn. Varför kom inte jag på det:) Det där med attv ara stressad. Känner igen mig lite i det:) Men reagge kommer man långt. Kram Anna

Browneyedgirl sa...

Ja man vill finnas där för de små raringarna. Här är sjukstuga med.
Trist! Kram fina och ta hand om er!

Mittgodastefinaste sa...

Jag däckades i influensan mitt under min fredagsstädning igår så jag bara lämnade allt och låg i soffan med småtjejerna...

Som sagt det finns ju viktigare saker! Håller med om att man städar bättre med glad musik och nåt gott att mumsa på!

Kram Jenny

Villa Hasselbacken sa...

Ja man stressar allt för mycket och för vems skull egentligen. Hos mig har jag varit tvungen att flytta ribban nu när jag jobbar sex dagar i veckan. Förr hade jag alltid dammat och städat till fredagskvällen men nu får man vara glad om det är dammsugit. Brukar skämmas ibland när de stora har kompisar med sig hem och jag kommer på hur det ser ut inne och då helst på toaletterna. Brukar trösta mig med att "bättre lite skit i...." Ja du vet den gamla ramsan. Det känns i varje fall bättre. Nej, fram för att umgås istället för att städa sig igenom sitt liv.
Kram Lena

Livet i Gula Huset sa...

Jag känner igen det där med dammångest... Men som du säger så finns det viktigare saker än lite damm i hörnen.
Ha en mysig helg och ta hand om lilla sjukligen!

Kram Kristin