Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 13 februari 2013

Det ligger liksom inte för mig...

Godkväll!

Vill ha tillbaka Busfloris...

Stackars Flora har feber och snoret rinner och hela hon är tilltufsad och vill bara sitta i knät och somnar till då och då och är så där ostyrslig och hängig och slängig och det är liksom ingen ordning på någonting och hon är lealös och febermjuk i kroppen. Orkeslös och matt. Vi vyssjar och torkar snor om vartannat och klappar på lilla heta pannan och stryker över det rufsiga håret och luggen som har blivit så lång, har kletat ihop sig lite.

Men det gör inget, för hon luktar Floris och majsvälling och bregott och de röda kinderna är blossande heta och nacken är svettig och ångande varm.

Annars har jag gått och gruvat mig lite över en sak, men det gick så himla bra idag. Ligger liksom inte för mig att sätta betyg på mig själv.

Men jag är glad. Väldigt glad. Tack.

Nu önskar jag bara att lilla korven blir frisk.

Det är det viktigaste.


Kram



13 kommentarer:

Unknown sa...

usch och fy när dom små är sjuka gör så ont i mammahjärtat och se dom såna, men man får lite extra mystid med dom o de är ju aldrig fel:).
Tack för din fina kommentar, roligt o va tillbaka igen!
Ha en fin kväll
Kram på dej

Hemkära Hanna sa...

Jag lägger min önskning intill din, att hon snabbt ska bli frisk.

Unknown sa...

Näääje! Är din lilla skrutta sjuk nu, fy vad jobbigt:( Stackars liten, hoppas hon kryar på sig fort!

Kram och natti natti

Queen of Kammeborniau sa...

Ja! Hoppas!!! kram!

Fröken Gredelin sa...

Men stackars lilla Floran!:-( Hon har väl inte hunnit bygga upp så mycket immunförsvar ännu, har för mig att hon hade feber ganska nyligen och så får hon det igen... Hoppas den lilla godingen snart piggar på sig och ordningen blir återställd på Bellevue! Kram//Tanja

Oana sa...

Krya på lilla söta Floris!!!!!!
Stor kram till er
Oana

Mittgodastefinaste sa...

Hoppas att hon kryar på sig fort. Här blir det vab med idag då mellantjejen kokar av feber och har tappat rösten. Gott om tid för mig att baka födelsedagstårta till maken som jag annars tänkt kasta ihop innan jobbet...

Det lät spännande det där på slutet! Önskar dig en fin alla hjärtans dag Petronella!

Kram Jenny

Annaochlivet sa...

Nämen fy så tråkigt att lilla fisen är sjuk.. Hoppas det ger med sig! Ha en bra dag så gott det går <3 Kramar från mig :)

årstidens bästa sa...

Krya på kram.

Hoppas ni får en alldeles underbar dag, alla hjärtans dag dagen till ära!

Kram
Linda

Villa Björkenäs Backen sa...

Hoppas att hon kryar på sig snart !
Alltid hjärtskärande när dom små är sjuka.... och hoppas att ni andra klarar er !

Hur som helst så vill jag önska dig en riktigt Fin Alla Hjärtans Dag !
Med din nära och kära .
Njut av dagen.
många varma kramar från mig

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Men stackars Flora!
Usch för att vara sjuk, verkar som alla är sjuka nu för tiden så längtar längtar verkligen till våren och få lite D droppar.
Vet inte om hon har problem med öroninflammationer men ett himla bra knep är att ge näsdroppar och inte nässpray, luta huvudet åt ex höger när du ger i höger näsborre. Wilma hade alltid massa öroninflammationer ända tills en läkare upplyste om att ta droppar istället för spray, sedan dess har hon inte haft en enda infektion i öronen!
Krya på lilla Floran nu.
Ha en fin alla hjärtans dag, Kram Jennie

Vardag och flärd sa...

Gott att lilla Flora har mammas famn att sitta i, hoppas hon blir frisk snart!
Ha ändå en fin Alla hjärtans dag!
Kram Eva

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla för alla krya-hälsningar och ha en fin Alla HjärtansDag ni med!

Tack Jennie, för det kloka tipset! Flora har inte haft öroninflammation än, men man vet ju aldrig!

Kraamar
Petronella