Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 27 februari 2013

Apelsinkladdiga fingrar och skramlande termosar...

Godmiddag!


Mysigt att sitta i uppskottade snöhögar och dricka varm choklad och mumsa på Gerds goda bullar.

Kommer att tänka på gamla termosar som gått sönder och skramlade i ryggsäcken, då jag inte var så försiktig av mig som liten. Klibbiga ostsmörgåsar med papper emellan och kladdiga apelsiner. Kisande mot solen med en hand ovanför pannan, medan man fikade på en stubbe någonstans. Det var ju så mysigt så det inte var klokt åt det. Det var liksom livet på en pinne. Och åka skidor i skogen förbi snötyngda granar, med den röda skogsmulleryggsäcken på ryggen.

Blöta termobyxor efter allt ramlande i nerförsbackarna.

Men solen sken liksom alltid och himlen var overkligt blå.

Och man var himla sportlovslycklig.

Trots apelsinkladdiga fingrar.

Och snö i skorna.


Kram


6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hejs svejs !

Visst var det tider det :)
Härliga bilder....jag här vårt så sugen på bullar så länge men inte har jag kommit till skott. Nu blor jag ännu mer sugen när jag tittar in till dig ;)

Ha en fin fortsättning på onsdagen! :)

Kram från mig

Vardag och flärd sa...

Såna tankar får jag ofta numera och hoppas att mina barnbarn ska få ha det så!
Varmkramar Eva

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja så härligt de har där tjejerna!
Det är ju så mycket godare att fika ute tycker jag.
Visst kommer man ihåg de där sportloven och med de där trasiga termosarna där det låg fullt med sprucket glas innuti när man råkat tappa den hihi.
Ha en härlig kväll nu
Kramar på dig.

Hemkära Hanna sa...

Härligt nu och härligt då! Jag känner att jag nog hade velat ha en sportlovsvecka till.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh va mysigt tjejerna har det..
Riktigt känner doften av bullarna och varm choklad :)
Vilket fantastiskt sportlovsväder vi har :)
Stor kram
Jessica

Siw sa...

Hej!
Jag är ganska ny som din följare men är så imponerad. Du skriver så målande att man kan både känna och se. Så har du/ni ju också så himla fina flickor :)