Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 6 februari 2013

Stök och bök och storslagna planer...


Godkväll!

Känner mig hela tiden på språng, på väg mot något håll och någonstans, hit och dit och här och där. Ena handen lägger i en tvätt och man stryker lite snabbt med den andra. Ringer viktiga samtal som man inte får glömma, samtidigt som man rör i grytorna och matar Floriskorven med höften. Man blir liksom lite som en bläckfisk och som försöker håller tjugoelva saker i huvudet. Ibland går det inte så bra. Knyter krångliga skosnören med armbågen samtidigt som man plitar ner en inköpslista och tömmer diskmaskinen, när man ändå håller på. Springer lite snabbt på föräldramöten, rafsar ihop sängarna medan man dammsuger av det värsta. Lyssnar på lästräning och läxor med ett öra samtidigt som någon försöker berätta något spännande och funderar på framtidsdrömmar och renoveringsplaner och kommande rosplanteringar.

En arbetskamrat sade en sak till mig en gång, när man var hyperduperstressad upp till tänderna och hade nerverna utanpå och man bara ville att tiden skulle gå så fort som möjligt så att allt skulle bli klart med huset någon gång. Gärna hoppa fram ett par år eller så.

Han sade: - När du blir äldre kommer du att komma på och se tillbaka på den här tiden och tycka att den var den bästa i ditt liv. När det var fullt upp med livliga busungar, stök och bök, storslagna planer, byggdamm och tapetbord. 

Jag brukar tänka på det ibland.


Kram

Fångad i språnget...

13 kommentarer:

Avslutat konto sa...

Snyggaste mamman som finns på språng över en härligt grön gräsmatta!
Blev det goda semlor idag? *S* Jag önskar jag hade en här... är sååå sötsugen nu. Meeeen, jag ska försöka låta bli att falla för frestelser ett tag, våren är ju trots allt på väg med fina klänningar och lätta liv!

Kram kram
Linnea

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Du är rolig du... I alla fall lite svårt att fånga den här mamman på bild, tror jag!
Nej, inga semlor idag... De som skulle komma blev sjuka så nu festar vi på chips istället, går bra det med!
Äh, Linnéa... Vi kör luftiga klänningar i sommar... hahahaha!

Kram kram
Petronella

Vardag och flärd sa...

Ja, det är faktiskt så att du kommer att längta tillbaka, jag lovar!
Kram Eva

Anonym sa...

Hej rara Petronella !
Vi håller på att kurerar oss.Längtar efter dina semlor ;-).
Vilken härlig bild och söt brud också.
Kramar från oss / Kristina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Eva!
Ja, förmodligen så kommer man nog att göra det...

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Kristina!
Ja, krya på er nu så vi får festa på lite semlor snart!

Hahaha! Tack snälla!

Kram
Petronella

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja.. jag tror han har rätt. Även om det känns som man är en bläckfisk med 20 armar ibland och 10 öron som ska lyssna åt alla håll och alla möten hit och dit, hemmet som ska skötas osv, så tror jag man kommer att sakna det när man inte har några barn hemma längre.. fy så tomt det kommer bli, tyst och ensamt, fy hemska tanke, hoppas det dröjer länge än.
Kramar från mig.

Livet i Gula Huset sa...

Så sant det du skriver! Jag fick ofta höra samma sak när jag arbetade i äldrevården. De gamla där berättade ofta om när deras barn var små. De som var dementa trodde ofta att deras små snart skulle komma hem från skolan... De kom ihåg det bästa i livet, helt enkelt. Detta försöker jag också ha i minnet, när allt känns stressigt.

Kram Kristin

dianasdrömmar sa...

Så sant, det gäller att hoppa av karusellen ibland och njuta på marken av det som finns runt omkring en :) stor kram till den sötaste mamman/Diana

Browneyedgirl sa...

Vilken härlig bild =) Du är så fin tycker jag <3 Ibland känns det som att jag ständigt är på språng, rastlös liksom, men som tur är tänker jag efter och inser att jag måste njuta av tiden med.
Kramen

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vad himla gullig du är! Detsamma tycker jag om dig! <3
Ja, man måste ju försöka stilla sig lite och tänka efter...

Kram kram
Petronella

Anonym sa...

Tiden med hemmavarande barn går ju bara så fort såå visst är det rätt det kommer bli ett minne för livet, den bästa tiden i ditt liv!!
Hoppas din torsdag blir fin
Ann-Louisekram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Han har så rätt.... :)
Barnen är bara små en gång och när dom inte är det längre saknar man det så det gör ont i hjärtat ....
Åhh vad du är fin :)
Ha en jättefin dag.
Kram kram
Jessica