Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 3 maj 2013

- Varsågoda, dagens fredagsskratt...

Godmorgon!

Ibland får man bjuda på sig själv. Med Takano-tröja... och fluffhår!

Häromdagen träffade jag en kvinna i ett ärende och hon var tyskalärare på min gamla gymnasieskola, på den tiden det begav sig. Eftersom jag läste franska, spanska och latin så hade jag inte henne, men jag minns henne väl.

Hon sade att hon kom ihåg när jag var stadens lucia och hon mindes så väl att N och jag var ihop och att båda hade lika lockigt och stoort hår båda två och att vi typ såg likadana ut. 

Faktum är att ingen kunde se någon skillnad när de såg oss bakifrån. Vi såg ungefär ut som Bröderna Fluff. Faktiskt exakt så. 

Med tanke på att det var ca 150 år sedan jag var lucia, strax efter att elden uppfunnits, så blir jag lika förbluffad och förvånad varje gång någon nämner detta på tal.

Dessutom när man nu börjar närmar sig 200-årsstrecket också...

Kram 



40 kommentarer:

Solglittret sa...

Så härligt ...blir alltid lika glad av att kika in till dig :)

Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
Kram Lollo♥

Hemkära Hanna sa...

Du var ju hur söt som helst! Vad roligt att ni varit tillsammans så länge. Ser ni fortfarande likadana ut?

Prinsessorna på Bellevue sa...

Japp, Hanna!
Precis som Bröderna Fluff...
Nja, kanske inte precis... men nästan! Haha!

Kraam
Petronella

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vet du....
Alla dina fina tjejer är så lik dig :)
Jag tycker bilden på dig är jättefin!
Stor kram
Jessica

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jessica!
Det var snällt sagt... :) Jag vet inte om någon är direkt lik mig, tycker de är lik pappan, flera av dem. Fast sånt ser man kanske inte riktigt själv...

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack Lollo!

Vad glaad jag blir!

Kraam
Petronella

Välkommen Hem! sa...

Amen DU!! Yvonne Ryding stick o brinn! ;-) DU kunde ju ha blivit Miss Universum då, för 150 år sedan!
Beautiful!
Vi ses väl imorgon?...
Kram! Judita

Oana sa...

Du var jättefin då och du är jättefin idag!!!!!!Du är den finaste sexbarnsmamma som jag vet
Ha en underbar helg
Kraaaaam

Oana

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Judita! Jag döööööör!!!!!! Aj, nu fick jag ont i magen... :) Vad rolig du är! Jag hoppas det... :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Oana!
Världens snällaste Oana!! :)

Detsamma till dig!

Kraam kraam

hemma hos lilla mej sa...

WOW så himla härligt .Ha nu en mysig fredag underbara du.Kram Rita ♥

Mittgodastefinaste sa...

Snyggo! Du såg ut så som jag ville se ut! Och Lucia också!

Då får vi se imorrn då!

Kramar Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilken vacker lucia du måste varit! Så lika dina döttrar är dig!
Blir det det spännande bloggeventet eller? Själv får jag tyvärr stå över...
Ha en fin helg, kram Suss

Anonym sa...

Hörru Pella Fluff, det är väl liiite längresen som elden "uppfanns" än 150 år? Möjligen 170-180 år sen, och SÅ gammal är du då inte...

Eftersom jag är nåt år yngre än dig och jag är sisådär 25-27, tänkte jag.
//Pia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Detsamma önskar jag dig, Rita!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jenny, du är då för söööt!

Kraam och hoppas!
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Suss! Haha! Det vet jag inte... :) Tycker du? Hmmm... vet inte... Vad synd! Eventuellt... :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Okej, Pia.... :) Vad det 170-180 år sedan.... Ganska perfekt att vara sisådär kring 28!!!!!

Kraam

Villa Frejas bokblogg sa...

Kanonkul att träffa på en lärare med sånt minne. Så fin du är... Eller var :)

Kram.

Jessica sa...

Men så fin!!!
Utan att ha sett din look-a-like make så kan jag ju säga att dina fina små prinsessor är såååå lika dig! Underbart!
Jag var också stadens Lucia en gång i tiden, fast det är 25 år sedan (!!!!!) Himmel vad det låter!

Kram söta fina du <3

Prinsessorna på Bellevue sa...

Husfrun!
Ja, faktiskt jätteroligt... Måste ju ha gjort avtryck med våra jättehår i alla fall, hahaha! Snällt sagt! :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jessica!
Tycker du, tänk det kan inte jag se... Fast såklart så har jag ju inte visat N heller, så där jättemycket... :)
Vad kuul! Kan säga att jag var det ännu längre tillbaka.... haha! :)

Kraam söta tillbaka!
Petronella

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Du var ju jättefin! :) Och....Fideli är lik dig....:) Anna

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hihi så härlig du e! Jag ser verkligen att barnen är lika dig! och om ni nu var så väldigt lika du och mannen så måste de ju vara minst lika mycket lika honom som dig hihi.
Ha nu en fin kväll.
Kram Jennie

Anonym sa...

Fideli är ju en kopia av dej !

Du har så fina flickor och ett fint hem !

Kram / Christel

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla, Anna! Tycker du?

Kraam
Petronella

Blommiga Rutan sa...

MEN, såå lika ni är, du och dina döttrar! Mannen har jag ju inte sett, så där kan jag inte ut säga något!
Men, måste ju säga att ditt hår är finare på bilden nu!

Trevlig, mysig helg till dig!
Kram Anncathrine

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jennie!
Haha! Jag och N är inte lika idag... inte ens bakifrån... :)
Hälften av våra barn är kopior av sin pappa tycker jag, nämligen varannan...

Ha en jättefin lördag!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tycker du, Christel! Tack snälla för det!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Annchatrine! Tänk att alla tycker det... Jag vet inte... Haha! Ja, jag tror nog det.... :)

Kraam
Petronella

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Har inga svårigheter alls att föreställa mej dej som lucia då för 150 år sedan o inte nu heller !!! Jag ska rösta på dej som lucia i år !! Antagligen den sötaste 200 åringen !!!!
Ha nu en riktigt härlig o rolig dag uppe i Sthlm ..hälsa !

Stor varm kram .

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Gullig du är Anette! Tack snälla!

Kraam
Petronella

Helenas enkla vardag sa...

Så söt du var, förstår att du blev lucia. Kan ju verkligen se vem dina flickor är lik, dom är ju så vackra så man smälter!
Ses i morgon!
Kram Helena

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla, Helena! Det är din också! Jättevacker!

Japp, blir kuul!

Kraam
Petronella

Victorias Provkök sa...

Var ju en fin bild:)
Ha en riktigt fin helg
Stor kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack, snälla Victoria!
Önskar dig detsamma!

Kraam
Petronella

årstidens bästa sa...

Skitsnygg ju!

Klart mamman törs...det kommer att gå alldeles strålande och du kommer vara så stolt sedan för att du fixade det!

P&K
Linda

Prinsessorna på Bellevue sa...

Gullig du är, Linda! Hmmm... du har kanske rätt!

Kraam kraam
Petronella

VisaLiza sa...

Tycker att du var jättesöt även med jättefluffhår :D Dina tjejer är verkligen lika dig. Kramar Liza

Chokladvillan 1910 sa...

Haha bröderna Fluff hahaha det var roligt ! :D
Må så gott & njut !
Kram Anki