Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 16 maj 2013

Drömmen om ett plommonträd och kladdiga saftglas...

Godkväll!


Har suttit i mammas och pappas trädgård idag och Flora och jag har ätit jordgubbar med citronyoghurt, mellan skjutsande av flickor på fiolturné till olika förskolor, och det var så vansinnigt gott, så idag har det inhandlats och proppats kylen full med litervis med citronyoghurt minsann.

Satt sedan i Bellevueträdgården en stund i stekande majeftermiddagssolen, medan Floriskorven roade sig med att plocka stenar och vattna pelargoner, och efter precis ha sett en liten snutt av Trädgårdstoppen så kände jag en oerhörd och kolossal längtan efter en lummig och grönskande trädgård och kände att det liksom var absolut nödvändigt och mycket väsentligt att ha ett träd bredvid bänken. Såg framför mig ett körsbärsträd i full blom och att jag och korven satt därunder och svalkade oss med att dricka ur kladdiga jordgubbssaftglas.

Så efter att vi varit och kramat om vår kära vän som varit på lasarettet så länge nu, åkte vi raka vägen till Lövparkens Trädgård. Dock kom vi hem med ett plommonträd istället. Känns som det är okej att sitta och dricka saft under ett plommonträd också. 

Nu är ju bara det att man skulle vilja ha ett superdundermedel så att det blev jättestort och välväxt direkt.

Så vi kunde sitta därunder, i skuggan och dricka saft.

Lilla korven och jag.


Kram

18 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är inte fy skam med ett plommonträd inte. Men här får vi bara löss på dem, hoppas ni bor i en icke löss stad;)
Jag skulle vilja ha många hektar tomt ja och en stor ek med bänk runt stammen. Härligt

Kram Teres

Annas röda stol sa...

Jaa att sitta under ett plommonträd och dricka saft och käka bullar, det är livet. Vattna med något superduper, fråga Pippi Långstrump, hon vet säkert hur man gör :))) Ha det gott. Kram Anna

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja jag tror säkert det blir lika fint och mysigt att sitta under ett plommonträd som under körsbärsträd, mindre getingar oxå tror jag :)
Å vad längesedan jag åt citronyoughurt, åt det ganska mycket för några år sedan, det känns inte så där jätte sött heller och citron är ju så frisk smak oxå
ha en fin kväll och en fin varm solig dag imorgon.
kramar Jennie

Felix sa...

Dessvärre dröjer det nog ett tag innan plommonträdet blir så stort att ni kan sitta under det... Har för mig att bigarråträd växer fort och blir riktigt stora. Det kanske vore något...?

Vårhälsningar
Elisabet

Solglittret sa...

Kikar in för att önska en riktigt
fin och Glad Pingst :)
Kram Lollo ♡

årstidens bästa sa...

Det är så himla härligt med stora knotiga frukträd och som sagt att ha ett smarrigt saftkalas där under är verkligen inte helt fel!

Kram
Linda

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla härligt med underbara stora knotiga fruktträd.Underbart med härliga saftkalas där under.Ha en mysig fredag underbara du .Kramar Rita ♥

Design by Tornblad sa...

Mums jag älskar citronyoughurt! Så fräscht!

Plommonträd är inte helt fel!

Ha en härlig helg!
Kram Malin

Unknown sa...

Lät väldigt gott med jordgubbar och citronyoughurt, det måste testat.
Blir nog riktigt bra med ett plommonträd oxå. Själv är jag ute efter ett familjeträd nu när vi tagit bort den stora björken. Lite kul att kunna få både plommon, körsbär och äpplen på samma träd :).
Ha nu en fin fredag, kram Ing-Britt

Browneyedgirl sa...

Älskar stora knotiga fruktträd =)
Hoppas ni får njuta av en underbar fredag, varm kram <3

Maria/pysseldagar sa...

Plommonträd är underbart, och plommonkompott... mmmmm;)
Säger som du, tänk om dom kunde bli stora på en gång!
Vi satte två stycken förra året.

Helenas enkla vardag sa...

Vill också ha en lummig trädgård, men jag har ju ett fint parasoll och man kan ju inte få allt!! Citronyoghurt lät ju supergott!
ha en skön fredag!
Kram Helena

På Selmas gata sa...

Citronyoghurt lät intressant! Men är det inte surt?:) Har du provat hallonkesella? Suuuupergott, speciellt ihop med fruktsallad! Klart att man ska ha ett plommonträd när man bor på Bellevue, vad ska man annars sitta under?

Och snälla ni som tog vägen förbi vännen på lasarettet, det finns inget tråkigare ställe att vara på så då uppskattar man ju besök alldeles extra mycket! stor kram till dig och hela ligan:)

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Mums för plommon och saftdrickande med lilla fina floriskorven !!!!

en fin helg till dej vännen...kraaaam

Carola sa...

Ja. Och jag hade gärna kommit på besök. Och suttit där med er och druckit iskall saft och skrattat till alla roliga historier du berättade för mig.❤

Anonym sa...

Superdundermedel. Bäst att höra med Bamse. :) Det går lika bra med ett plommonträd. Hoppas att det fina vädret fortsätter över helgen.
Glad Pingst.

OddStyle.dk sa...

Hmmm frugttræer og hjemmelavet saft er bare det bedste og hører sommeren til :o) Må I få en rigtig dejlig pinse på Belleveu :-)
Kram fra OddStyle

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vad ni är gulliga allihopa med era fina kommentarer! Det gör mig så himmelens glad och får så dåligt samvete att jag inte alltid hinner med er alla. Skulle så gärna vilja, men tiden räcker inte alltid till!

Kraam på er alla och ja, citronyoghurt är supergott och inte speciellt surt och jag skulle gärna sitta och fika med er allihop, i skuggan under plommonträdet!

Petronella