Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 25 maj 2013

Himmelsk rabarbersaft och dubbelkalas...

Godkväll!


Idag har det varit den allra somrigaste dagen hittills och solen har lyst från en majblå himmel hela långa dagen och äntligen kunde vi äta långfrukost ute och njuta av nybakade frallor och salami. N har rensat alla rabatterna idag och klippt ner alla förfrusna rosor till trecentimeterspinnar och jag har fått lov att bita ihop och titta bort och svälja klumpen i halsen. Helt enkelt bryta ihop och gå vidare.

För är man rossorgsen så är man.

Fick trösta mig med en snabbsväng på Risbrokyrkans loppis istället och kom hem med nygjord rabarbersaft, som smakade himmelskt. Konstaterade att det var bättre att vara rabarberlycklig än rossorgsen.

Småtjejerna var bjudna på dubbelkalas idag, så de var uppåt och muntra när de kom hem.

Märkte inte ens de där trecentimeterspinnarna.

Tur man köpt ostkrokar. Så man blir lite lördagsglad igen.

Eller hur.


Kram

11 kommentarer:

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Ostkrokar gör vem som helst glad, och rosorna ....dom växer snart till sig igen :) Kram Anna

Hemkära Hanna sa...

Jag tror att rabarbersaft är den allra godaste saften! Möjligen kan den bli om möjligt lite bättre i kombination med jordgubbar.
Hur har du fostrat en make som rensar rabatter? Tips mottages tacksamt!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Anna! Visst är det så, vem som helst alltså... :) Hoppas rosorna tar sig!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hanna! Haha! Ja, eller hur... :) Hmmm, får nog bli lite jordgubbar imorgon då...

Kraam
Petronella

Mittgodastefinaste sa...

Så god den såg ut och så fin med den rosa färgen!

Ha en alldeles alldeles underbar Mors dag idag Petronella!

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad smarrigt med rabarberssaft,bara så himla gott.Önskar dej en underbar morsdag vännen.kramar Rita ♥

årstidens bästa sa...

Sjuuuukt gott med ostkrokar...jag har inte hunnit öppna helgens påse än ju... M E N I K V Ä L L ....då åker den fram. Banne mig, fast det är Söndag.

P&K
Linda

ps. skitjobbigt för oss som har sorg i hjärtat för rosor som inte växer så det knakar!

Anonym sa...

Vilken läcker färg på saften. Vilka härliga Petronellaord du använder. Rabarberlycklig och rossorgsen.
Gissar på att du blev ordentligt uppvaktad imorse.
Kram

Hanna sa...

ser gott ut.
Kram
HAnna

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

nä du det där med rossorg är inget kul alls, vet inte hur många som har dött i vinter men jag ska minsann köpa mig nya och alla mina fjärilsbuskar har dött oxå, blir dyrt att köpa allt ju..
Tur du hade lite tröstgodis hemma efter en sådan tråkig rosnedklippning.
Hoppas du haft en fin morsdag idag.
Kram Jennie

LOPPISLIV sa...

Rabarbersaft...ohhh så gott :-)) Jag vet precis vad du menar med ros sorg, planterade om en rosenbuske tidigt i våras men den trivs inte alls på sin nya plats och ser bara sorgsen och skranglig ut...snyft!!! Vi får hoppas våra rosor tar sig såsmåningom :-)))

Ha det gott! Kram Paula