Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 10 maj 2013

Tvätt i mängder och Våryreglada barn...

Godkväll!


Trots galej och kalas och tivoli och marknadsstånd har jag knappt stuckit ut näsan idag fast vädret har varit strålande och solen har lyst från en klarblå himmel. Men har man 47 ungar så blir det och genererar en hel del tvätt och det är skönt att komma ikapp med den. I varje fall för någon dag eller två. Tur att man har stora barn som kan sköta om det där med karusellåkande och popcornsätande i alla fall. Stolta småsyrror följde snällt med storasyster på Våryran idag och kom nöjda hem på eftermiddagen. 

En hel del målande har det blivit idag också. Så snart är äntligen världens minsta lilla växthus klart.

Imorgon blir det dock ut på stan och lufta sig och blir det som äldsta dottern vill så kommer även mamman att gå på Brukshotellet i morgon.

Vi får så om hon orkar hålla sig vaken.


Kram

14 kommentarer:

Anna Wahlstam sa...

Ungefär samma här, fast jag har städat, det måste ju göras det med;) men både mannen och dottern har varit ute hela dan och de är så fint lött solbrända... Så imorgon ska jag minsann stjäla till mig lite sol jag med:)
Kram Anna

VisaLiza sa...

Känner igen det där med tvätten. Vi är inte riktigt lika många här i Hult men mängden tvätt blir onekligen stor på en vecka även här. Kramar Liza

Hemkära Hanna sa...

Det kan allt vara lite fridfullt att hänga tvätt, om den får hänga ute. Härligt att de rår om varandra, flickorna.

Unknown sa...

Hejsan!
Kan tro att det blir lite tvätt när huset är fyllt av glada barn. Känns ibland som om jag lika gärna kunde flytta ner sängen till tvättstugan och då är det endast två glada barn i mitt hus :).
Vilka härliga dagar ni har haft med både cirkus, marknad och trädgårdsfix.
Ha nu en fortsatt fin helg, kram Ing-Britt

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon finamdu ! :)

Du....tänk att msn har en helndel tvätt. Vi har det och ni är ju npgra till där hemma :)
Och det hjälps inte drömma att få en tom tvättkorg.
Men skönt är det aty tvätta ikapp :)
Det brukar jag också göra ! :)

Skönt med storasyskon som kan hjälpa till ! Ha nu er riktigt Trevlig helg med dina !
Kram från mig

årstidens bästa sa...

Lördagskram till dig....

Linda

Hanna sa...

jag vet hur det är många barn- mycket tvätt.
ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Vad händer för spännande på Brukshotellet ikväll?
Här är stora städdagen. Varför blir jag alltid så himla trött då?
Kram Bosse

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Förstår att det blir lite tvätt med många goa små barn i huset..:)
Skönt att storasyster kan hjälpa till lite!

Hoppas att du har fått njuta lite av solen idag.
Må så gott & ha en fortsatt fin helg
KRAM Susnne

Mittgodastefinaste sa...

Jag har också varit en del inne och fipplat runt inte särskilt effektivt tyvärr...

Ni verkar ha haft en rolig helg med kalas och marknad och tivoli!

Kram Jenny

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

vet precis hur du har det:) massor av tvätt som tvättas i flera dagar i sträck och nu torkar det ju snabbt ute oxå..om det inte regnar förstås.
Har oxå vårglada barn som sjunger ute i trädgården så det ekar i hela kvarteret hihi..egenkomponerade sånger dessutom:)
ha en fin dag idag.
Kram Jennie

Design by Tornblad sa...

Oj låter som ett stort kalas. Ibland måste man bara koppa ikapp trots sol ute. Men vi får hoppas att det blir en toppensommar så att du kan njuta en annan dag!

Vila på :-)

Kram Malin

Dagar av lycka sa...

Jadu, den där tvätthögen ser man inte allt för ofta botten på. och då är vi bara fyra här hemma numera...

Kan bara gissa hur det går för dig ;)

Kramkram Anna

frk. Frida Fortissima sa...

Kan tro att tvättberget tornar upp sig med så många glada ungar i huset och att det kan vara skönt att få undan den!
Vilket otroligt vackert fönster ni har förresten:)
Stor kram