Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 23 maj 2013

Längtan och tjurrusningar...

Godkväll!


Längtar efter långa frukostar ute och Morden i Midsomer och Allsång på Skansen och ljumma kvällar, när det nästan aldrig blir mörkt. Ikväll tokregnar det och Fanny fick springa som en galning och hämta regntvätten på strecket. Frida har lekt cirkus med Floriskorven, som kiknade av skratt och snurrade runt i luften och gjorde piruetter på golvet och fick så många pussar, så nästan de små korvkinderna blev utslitna.

Sedan körde Buskorven och mamman lite kvällsdisco.

De brukar göra det. Och korven gjorde tjurrusningar mellan mammans ben.

Och skrattade högt. Och korvögonen lyste. 

Nästan som självlysande.



Kram


12 kommentarer:

Anonym sa...

De där ljumma sommarkvällarna längtar jag också efter.
Disco mitt i veckan är aldrig helt fel. ;)
Jag slapp springa och hämta tvätten. Trodde däremot aldrig att den skulle torka idag i den snåla vinden, men det gjorde den till slut.
Kram från ett kyligt Ystad.

Annas röda stol sa...

Härlig fikahörna du har!! Ja man älskar den här tiden nu:) och de där ljusa sommarkvällarna som komma skall...när man inte vill gå in. Ha det gott. Kram Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, håller med. Men frukostarna ute har vi redan börjat med (de flesta mornar) men dock under altantaket. Vi fuskar lite;)
Men Allsång på skansen. Åhhhhh, läntar till folkets skrik där. Då är det verkligen sommar

Kram Teres

Anna Wahlstam sa...

Här längtas det med!! Saknar verkligen lite värme nu... Nu får den komma snart den där medelhavsvärmen som de lovat oss ...:)
Ha en riktigt skön helg!
Kram Anna

pysseldagar sa...

Det är så förväntansfullt att vänta på värmen och långa kvällar.
Idag har vi haft "höst".
Men just idag passade det mig bra att sitta inne med tända ljus.
Maria

Anonym sa...

Underbart att du presenterar Håkan för floris korven!!

Kram Anna en gata bort

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! Nästan iallafall ;)

Låter som ni jar haft en härlig dag trots regnet ! :)
Mysigt med barna och syskonen...

Håller med dig ! Visst längtar man nu !
Just ljumma kvällar och frukostar.

Ha nu en riktigt god Helg ! Kram från Mig !!!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Eller hur, Anna, en gata bort! Klart man måste presenteras i tid, såå bra som han är!

Kraam

Anonym sa...

Åh nu fick jag nästan lite sån känsla i mig!!!:-) va fin bild härligt med mycket blommor!
Ps var gärna med och tävla på min blogg om ett bra (och godkänt) ögonfransserum!
Stor kram!

VisaLiza sa...

Disco mitt om kvällarna låter inte så dumt. Här i Hult blir det ofta gitarrspel om kvällen vilket är riktigt mysigt. Längtar också som en tok efter de där sommarkvällarna som liksom aldrig tar slut. kramar Liza

Oana sa...

Det låter som en underbar kväll hos er!!
He en trevlig och solig(hoppas jag)helg
Kraam ,Oana

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg.
kram Agneta