Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 9 maj 2013

Cikusglad och idoldyrkan...

Godmorgon!

Liten Flisa och Fideli, för några år sedan...

 Nu är äntligen den stora flickan på F hemma och på plats och återbördad igen och det är inte klokt vad storasystern är efterlängtad och saknad och vansinnigt beundrad av småsystrarna. Det för ju med sig lite ansvar också, när man är så där dyrkad och högaktad, men den stora flickan är tokig och helgalen och det har hon alltid varit och hon får sina infall lika fort som en gris blinkar och är alltid och ständigt ivrigt påhejad av sin yngre beundrarskara.

Sedan är det bra märkligt och besynnerligt ibland när det gäller barn och feber. Dagen efter feberyrsel och kokhet panna, som vi kunde steka ägg på, var Felicia hur pigg och alert som helst och ville äta 27 mackor med prickig korv och lite vaniljfil på det med havregryn och var ute mest hela dagen och åt massor med köttbullar med mos och med, som hon sade: - Världens godaste sås! Sedan åt hon enorma mängder med glass och hon jagade och rännde efter busiga Floriskorven i majsolen och när den ljumma kvällen kom så fick hon följa med Fanny, Filippa och kusinen Matilda på cirkus minsann och lyckan visste inga gränser.

Cirkusglad och stolt.

Var hon. Lilla Flisan.


Kram

Du och jag, Fideli...

Man får liksom alltid elektriskt hår på studsmattor och här tror jag nästan att mamman skulle kunna äta upp sin lilla Fislisa, med trumpen min... 



12 kommentarer:

VisaLiza sa...

Härliga ungar! Det är verkligen märkligt med barn hur de ena stunden kan vara så sjuka och sedan är det som helt bortglömt. Vi vuxna behöver nog lite mer anpassningstid mellan de olika faserna. Kramar Liza

Villa Björkenäs Backen sa...

Det låter ju bra !
Frisk och återställt när maten smakar :)
Och så klart var det kul att få komma till cirkusen :)

Härliga bildet ! :)Jag tycker fotvarandre att du gjorde det bra när du tog modet att åka till Stockholm !

Ha en fin dag med din fina ! Kram på dig

Avslutat konto sa...

SÖta underbara ungar! Visst är de väl ungar även om de blir stora och sina egna. Min unge är tvåbarnspappa men ändå min unge! Hih...

Jättefina bilder. TÄNK vilka minnen som finns i bilder! Och som alltid bevaras...

För lite sedan fick jag två bilder på min mormor som liten flicka, de har jag här i kammaren. Hon är SÅ söt... och hur speciellt var det inte att bli fotograferad hos fotograf 1905 i Ockelbo tror du? *S*

Kram kram från mig som inte haft tid och Kb att surfa runt på länge!

Linnea Silversmed

Hemkära Hanna sa...

Så underbart att ha hela din vackra flickflock samlad! Och skönt att tillfrisknandet gick så snabbt och bra.
Jag kan till fullo förstå din äta-upp-önskan.
Kram!

Lena - gott för själen sa...

Härlig syskonkärlek!

Ha en fin dag.

Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina härliga tjejer du har, roligt med samma foto fast några år emellan.
Cirkus tycker jag är roligt också.
Må gott och kramar
AnnaMaria

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Vilka underbara bilder!! Vilka sötisar! Så härligt att vara en så efterlängtad och älskad storasyster!

Och bilderna i ditt förra inlägg, HELT ljuvliga!
Vilka fantastiskt söta flickor du har! Härligt det där med att barn tillfrisknar så snabbt, minns att det var så.

Önskar dig en skön Kristi himmelfärds dag

Kram Anncathrine

Mittgodastefinaste sa...

Så härligt att ha den största hemma över långhelgen!

Mina två äldsta var på kobnsert igår så här var det också en något trissad stämmning!

Kram Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder på dina fina tjejer.Härligt att du får ha din stora tjej hemma lite .Ha nu en mysig dag underbara du .Soliga kramar Rita ♥

Unknown sa...

Härlig bild på dina tjejer! Önskar dig en fortsatt fin Kristi himmelfärdsdag.

Annas röda stol sa...

Ni har så vackra flickor!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Carola sa...

tänk vad glad jag är. att jag hittat dig. så jag kan sitta här och le och nicka och humma åt allt det vackra du skriver en solig morgon i maj.
Kram