Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 13 maj 2013

Thomas Di Leva och glittervindar...

Godkväll!


Ibland och då och då så blir det så där tjuvtjockt med saker att göra och allt hopas och är liksom allt på en gång och då hinner man bara peta i sig lite mat däremellan och knappt sova alls utan bara pyttlite och bli alldeles påsögd och mörk under ögonen, men det är också himlans trevligt att gå på Våryra, göra loppisfynd, proppa i sig en massa lördagsgodis, pussa på liten Floriskorv, träffa kusinerna och deras små korvungar, vara på världens våffelkalas med hemgjord jordgubbssylt hemma hos min goa och snälla 90-åriga mormor, som är ofattbart pigg och rask i benen, och som har en agenda som är totalt fulltecknad dagarna i ända och sedan gå på Brukshotellet och lyssna på och bli lite Thomas Di Leva-kär tillsammans med Fideli och få glittervindar i håret och skratta oss blå och dansa genom kosmos och kramas genom rymden och fundera på vad frihet är och att vi är löv från samma träd och träffa en massa trevliga människor och gå hem mitt i natten, arm i arm med stora dottern, upprymd av mirakel och att bli varse att vi bara har varandra och grunna på vem man ska tro på.

Sedan tar det ju också rackarns mycket tid att packa väskor och kramas hejdå och skjutsa till tåg, plantera tomatplantor, dammsuga, torka golv, hänga tvätt, titta upp och bli lycklig av att upptäcka att alla björkarna slagit ut, gå till lekparker, ha mysiga kusinsamtal, träffa fina mormor igen och köra barn på fiolturné och laga en massa mat till hungriga korvungar.

Annars då?

 Jo, just nu i denna stund sjunger Fideli på Crescendo i Norrköping och det finns inget ställe jag hellre skulle vilja vara på just nu.



Kram




18 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som du har precis lagom mycket att göra. :) Jag blir varm inombords av att läsa om din mormor. Hoppas att ni får ha varandra i flera år till. Samtidigt som jag inser att man ska njuta av varje ögonblick. För just det ögonblicket kommer aldrig tillbaks igen.
Kram Bosse

Vardag och flärd sa...

Underbara aktiviteter i din härliga familj och din pigga mormor som säkert har en stor glädje av alla dina flickor! Det är fint!
Kramar Eva

www.imitthuvud.hemsida24.se sa...

Oj, oj, vilket tempo! :-) Men vad härligt att din mormor fortfarande är pigg!!
Och vilka fina barn du har!!!

Annas röda stol sa...

Här är det full fart:))) Men kul har ni och så duktig dotter som sjunger :)) Ha en bra kväll. Kramkram Anna

Anna Wahlstam sa...

Och jag blir alltid lika glad och upprymd av att läsa det du skriver om!
Kraaaam Anna

Blommiga Rutan sa...

Hej där!
Ojojo, det låter fullt upp! Men trevliga, mysiga saker!
Tomas di Leva (känner på mig att jag stavat fel) är alltid bra, vilka texter!

Synd att du inte kunde vara och lyssna på dottern! Det förstår jag verkligen att du skulle vilja.

Ha det så gott
Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Glömde säga, så himla roligt med din mormor!
Min farmor blev 96 år och var superpigg tills hon var 95, cyklade på sin motionscykel, bjöd barnbarn och barnbarnsbarn på middag.

Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

ja en sådan dag har jag haft idag. alldeles för mycket för mig på en och samma dag plus att man sov bara 4 timmar i natt. Men så är det ju roligt och det är ju inte varje dag det blir så där fullspäckat att göra..
Härlig din dag verkar ha varit i allafall:)
Kram Jennie

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina du !

Visst går dagarna undan....och när väl det blir kväll och man får tid över så slocknar på soffan;)
Jag skulle ha gjort ett litet nattpass med målandet men kännde att ögönen gick i kors så då valde jag sängen istället ;)
Men nu ska jag fortsätta...men förat mys med mina små troll...

Att leva så här är det som jag älskar.
Och man mår allra bäst när hela familjen är samlad.


Ha en fin dag och så fina bilder på era fina tjejer !
Ni har så Otroligt vackra barn Pernille !

Kram på dig

Design by Tornblad sa...

Vilka fina bilder!

Kram Malin

Krönikören sa...

Aha, du behöver en hobby? ;)

Jag blev nästan andfådd bara av att läsa. Men roliga och mysiga saker!

Kram

årstidens bästa sa...

Mr Di Leva himself.... där har vi minnen minsann.
För 20 år sedan var till han vi dansade oss yrsliga och verkligen njöt av att vi funnit varandra. Jag och mitt livs kärlek.
Tack för den påminnelsen fina P!

Fullt upp och väldans trevligt har ni det iallafall!

P&K
Linda

frk. Frida Fortissima sa...

Oj, vilken fart! Så härligat att du rusar fram genom trivsamma, berikande upplevelser tillsammans med människor du älskar!
Kramar

Home2tiny sa...

Oj här var det full fart, härligt när det händer massor av roliga saker. Vilken mysig mormor du har, påminner om min mormor som jag saknar jättemycket. Härliga bilder. Kramisar Tina

Gamla Posthuset sa...

Vilka härliga bilder!
Vissa perioder i livet är det full fart, bara man klämmer man in lite skoj mellan alla måsten så orkar man mycket tror jag. :)

Ha det bäst!
Kramar
Ina

Mittgodastefinaste sa...

ÄLSKAR Tomas Di Leva! Och vet du vilket sammanträffande jag såg idag att han kommer hit också om en vecka!

Kram jenny

Charlie sa ... sa...

Underbart! Dina fantastiska flickor! Och ja, vilket tempo :)

Tack, blev glad att du skrev hos mig!

KRAM
Lotta

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Full fart! Det är bra! :) Anna