Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 29 maj 2013

Den sötaste lilla flickan från Karibien...

Godkväll!


Är det inte nästan lite brottsligt lyxigt att ha sommar året om och att solen nästan lyser jämt från en indigoblå himmel och att havet är så där overkligt och svårfattligt blått och att det blåser ljumma vindar och fridsamma fläktar i håret och palmerna vajar och gungar lite sakta och att det susar lite i palmbladen när man blundar och att man har den stora lyckan att bo i ett paradis med vita stränder, på en pytteliten ö, mitt i Karibien. Typ som Jack Sparrow alltså, i "Pirates of the Caribbean".

Idag hade vi besök av den toksöta lilla flickan Emily, med de allra brunaste ögonen och de gulligaste fräknarna jag sett, som bor i det overkligt vackra Karibien. Hon hade med sig sin gulliga mormor Gerd och vi hade en mycket trevlig eftermiddag.

Tiden går fort när man har trevligt och de lämnade efter sig en längtan och drömmar.

Efter sådant där brottsligt lyxigt.

Och ljumma vindar.


Kram


7 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Så underbart skrivet...det blir en riktig somrig känsla. Kramkram Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättefint skrivet❤

Önskar dug en solig & fin dag
Kram Susanne

Villa Björkenäs Backen sa...

Så Underbart skivet ! Säger som Anna !
Du kan du det vännen !.Hoppas att ni mår Bra !

KRAM från Sirpa

ps...just nu råder det familjeliv och renovering ! :)
Därför mitt från varo :)

Browneyedgirl sa...

Men ohh så fint du skriver =)
Blundar jag kan jag känna de ljumma vindarna och höra palmerna.
Hoppas ni mår fint. Kram fina <3

Villa Hasselbacken sa...

Ja... det låter som en saga. Drömmar är det härligaste och något vi måste få ha. Jag tror att de som kan förverkliga alla sina drömmar inte är lika lyckliga för det är ju oftast den där längtan som är härligast.
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla vackert skrivet.Ha en skön torsdag söta du .Kramar Rita ♥

VisaLiza sa...

Mysigt med långväga besök. Tänker att det hade varit fantastiskt med sommar jämt- Förr tänkte jag att man skulle tröttna men nu är jag innerligt trött på vinter för lång tid framöver. Kramar liza