Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 5 maj 2013

Ingen kommer ihåg en fegis....

God förmidag!

Den vimsiga och den inte alltid så förutseende och planerande mamman hade naturligtvis glömt kameran hemma och hade bara mobilen med sig, men när det är en massa som händer så glömmer man liksom bort att ta kort. Så här ser man i alla fall ut efter 17 timmar, innan man ska åka hem, och är så trött och hålögd att man håller på att ramla ihop i en liten hög...

När mamman gick och velade och var lite skraj och harhjärtad, så skrev Marie T. att ingen kommer ihåg en fegis. Så mamman, som hoppas och tror att hon innerst inne har ett hjältemodigt hjärta när det verkligen gäller och kommer till kritan, bestämde sig att hon inte var en liten lort utan att hon visst skulle åka till Stockholm ensam och utan att känna en enda människa, och bege sig till den Stora Bloggdagen 2013. Och har man dessutom liksom gått och vunnit alltihopa av bästa Hemkära Hanna, och mamman som lever efter devisen att det mesta av det som händer och sker gör det av en mening, fast man kanske inte ser det där och då, så var det liksom klart att hon skulle åka. Trots att den ängsliga och räddhågade mamman inte hade åkt tåg och tunnelbana på 20 år, och var orolig att hon ev. skulle hamna i Rågsved eller i Midsommarkransen och inte på Södermalm. 

Mamman hade dock sjåpat och nojat sig i onödan och det är inte klokt vad urtrevliga och hjälpsamma människor man möter när man reser ensam och solokvist.

Och trots att hon inte hade färgat håret på över sju månader, så vågade den hårtappra mamman bege sig till Clarion Hotel och gå in, och fast hon inte hade hunnit tittat sig i spegeln efter att ha ätit den största kycklingsubwayen med sweet sourdressing, som gjorts i världshistorien. Med klapprande hjärta fick hon dock på direkten syn på Judita med bloggen Välkommen Hem och Carola, med bloggen Loving & Living som båda är så snygga som man får dåndimpen och som har de finaste hjärtan och både är dessutom väldigt roliga och supersnälla.

Sedan var det bara att rusa upp en våning då det var föreläsningsdags och alla var finklädda och mamman hade Converse och rufsigt hår och tre kvinnor från bloggvärlden föreläste och det var gigantiska prisbord och goodiebags och det var fika och den överförtjusta mamman fick tårar i ögonen när hon vann en hel hög med lyxiga rengöringsmedel. Sedan var den dagen räddad liksom.

Eftermiddagen gick i raketfart och hux flux var det dags för middag och mamman som inte är så van med mingel och baluns, och hade rafsat åt sig ett par ljusrosa mockapumps med rosett, strax innan tåget skulle gå, djupt ner i en bortglömd låda på vinden, undrade liksom hur hon tänkte då och fick tugga i sig att hon såg ut som en pensionär med sina rosettpumps och därtill matchande damväska. Fast det gick bra att kramas ändå och träffas och prata med alla underbara bloggare som hon bara skrivit till i cyberrymden och hon fick träffa drottningen Pia med bloggen Queen of Kammebornia, som var precis så där som hon tänkte henne, varm och fin och snäll och som urmodern ungefär och mamman träffade finaste Jenny med bloggen Mitt godaste finaste och en massa andra fina bloggerskor, som det var så kul att träffa live och på riktigt.

Sedan när majhimlen blev svart och timmen sen, så kom pappan och hämtade mamman och den snälla pappan körde bil i 4 1/2 timme och när mamman kom hem, vimmelkantig och bloggträffsyr, så luktade det rengöringsmedel och såpa och hela Bellevuehuset var nystädat och den trötta mamman pussade den finaste pappan och blev nerbäddad i soffan och fick nattamat och mamman var lycklig och euforisk och tänkte på alla fina människor hon hade träffat och vilken himlans tur att hon inte var en liten lort och fegis och alla kloka ord hon hade fått lyssnat till.

Att allt är möjligt om man bara vill. Att det är okej att vara rädd, man kan göra saker ändå. 

Att absolut ingenting är omöjligt.

Det kan bara ibland ta lite längre tid.

Att det är viktigt att ha mål i livet. Att tänka efter vad man vill göra.

Innerst inne.

Mamman log och somnade gott.

Glad och nöjd.



Kram

Mammans fina pris...






49 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Tycker jag du gjorde helt rätt i .Kan tänka mej att det var en rolig och härlig dag som finns kvar i ditt hjärta länge.Vad mycket härlig som fick följa med hem.Ha nu en skön söndag underbara du .Kram Rita ♥

Annas röda stol sa...

Du är ju bara så himla UNDERBAR med din texter. Alltså vad jag levde mig in i texten så mycket..så jag åkte tunnelbana med dig, gick omkring i converse och kände mig verkligen lika trött som du när nattimmen kom :)) Största kramen idag :))) Anna

Hemkära Hanna sa...

Vad härligt att din dag blev bra och att du vågade! Det var du så väl värd!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla Rita och tack snälla Anna! Ni är ju såå gulliga och snälla!

Tack snällaste, snällaste Hanna för dagen i Stockholm!!!

Kraaaaam <3 <3 <3
Petronella

På Selmas gata sa...

Bästa du, tänk att du faktisk vågade! Så roligt att höra om hur det var,och grattis till absolut bästa priset; jag älskar Maison belle och har använt dem i flera år nu och skulle aldrig byta bort dem!! Kram/tanja

Välkommen Hem! sa...

Och jag är så lycklig över att äntligen fick träffa och krama om dig, min rufsiga, tuffsiga, roliga och vackra vän!
Jag glömde säga det i går men du har verkligen ett hjärta av guld! Hälsa barnen och Lance :-)
Kramar! Judita

Hanna sa...

så härligt det låter.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag säger detsamma, Judita, med det vackraste barbiehåret! Detsamma säger jag om dig och och klart jag hälsar korvarna och Lance!!!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Detsamma till dig, Hanna!

Kraam
Petronella

Hemma på Sjuan sa...

Duktig du är! Hälften vågat hälften vunnet!
Jag kände precis som du, hade gärna velat men lilla jag kommer stå själv i ett hörn.... Tyvärr blev det dum tid för mig att åka men nästa gång då ska jag oxå våga ;)
Grattis till vinsten fina du, kram Suss

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, det måste du Suss! Jag kände likadant, fast det ordnade sig liksom ändå... Det brukar ju det... :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla Tanja! Jag har aldrig provat deras produkter men blev överlycklig när jag vann dessa! Ja, visst var jag liite modig...

Kraam
Petronella

Solglittret sa...

Så härligt och fint allting...en dag att minnas länge :)
kram Lollo

Anonym sa...

Hej!

Vi pratade en stund vid fikat på bloggdagen, du och jag. Minns du mig, Hanna Ekstrand? Jag har hittat till din blogg nu och dina texter är riktigt fina och man känner precis igen sig. Får se om jag gör slag i saken och börjar blogga, jag med.

Härligt att du blev hämtad av mannen och kunde komma hem till dina älsklingar:)

Jag for vidare till Friends Arena och rockade till Bruce Springsteen...snacka om härlig dag!

Kramar från Hanna E

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såklart jag gör, Hanna! Tack så mycket och nu hoppas jag att du också börjar och då måste du lova mig att du meddelar mig! Härlig avslutning på en härlig dag!

Kraam
Petronella

Mittgodastefinaste sa...

Det var så kul att ses i verkligheten! Jag vimsade runt och skulle säga hejdå till dig sen men hittade dig inte! Jag blev också sen hämtad vid hotellet och slapp bussen och åkte hem och åt 100 skivor kavring med skinka.

Nästa gång när du är hos din moster måste du komma till mig!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Tuffing! Det låter som du hade en underbar dag. Själv skulle jag nog inte vågat. Det verkar lite läbbigt att träffas på riktigt. Innerst inne är jag fortfarande blyg och skulle känt mig som en lantis uppe i stora staden. Men Pia hade jag inte varit så rädd för. :) Grattis till din vinst. Gillar verkligen ditt målande språk på din fantastiska blogg. Den ska du vara stolt över Petronella.
Kram Bosse

Unknown sa...

Haha, jag skrattar ihjäl mig åt dig din tokiga härliga och precis underbara människa! Nästan så jag gråter, är ju så känslig av mig, men du skriver så fint och man vill bara läsa mer =) Det liksom bubblar i en, och man känner igen sig.. för här är en till som inte är så våghalsig, och lite vilsen, fast ingen kunde trot ;)

Så härligt att du åkte, och så ledsamt att jag inte kunde komma (ja för mig iallafall;), hade älskat att få träffa dig!

Kram kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så härligt du verkar ha haft det och vad kul att du vågade åka själv..vet inte om jag skulle gjort det heller faktiskt..skulle aldrig hittat fram tror jag hihi.
Man får nog ta och försöka få tag i biljett till nästa år.
Snäll man du har som åkte och hämtade dig:)
Ha en fin kväll nu-
Kram Jennie

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jenny!
Jag veeet, det blev så hastigt när jag åkte iväg och jag hittade inte på dig heller, men det var såå himla kul att träffa dig också! Skönt att du blev hämtad och 100 skivor kavring med skinka lät mums!!!! Jaaaa, det skulle vara jättekul!

Kraaam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Eller hur, Bosse... För här hemma kan man liksom gömma sig bakom skärmen och vara liiite anonym ändå och det är läääskigt att outa sig och känna sig naken och utelämnad typ... jaha, ser hon ut så dääääär!

Ja, visst var jag lite modig i alla fall.... Nej, Pia behöver man inte vara skraj för... :)

Tack snällaste, snällaste Bosse för de orden! Känner mig så stolt och får ett litet hugg i hjärtat!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Haha! Vad gullig du är! Hade verkligen, verkligen varit jättekul att träffa dig också, du fina goda människa! Hade vi kunnat vara lite hariga ihop.... :)

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Glömde skriva att ovanstående kommentar var till dig, Catta!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Jenny, det var verkligen jättetrevligt och kul att träffa så många! Jamen, eller hur... Supersnällt!

Kraam
Petronella

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Heej!
Det va jättekul att ses igår..:-)
Hoppas att hemresan gick bra för maken & dig.

Vilket jättefint hus ni har och såå söta flickor❤

Kraam Susanne

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, jättekul Susanne! Japp, den gick bra och tusen, tusen tack! <3

Kraam
Petronella

Anonym sa...

Du är bara så härlig!! 😊 Och va kul att du åkte! Ha de gott kram från Carina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Haha! Tack för det Carina, gullig du är!

Ha det gott, du med!

Kraam
Petronella

Malin på pastill.nu sa...

wow vilket fint pris! Och visst var alla så himla snälla och trevliga :-)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Fröken Pyssel! Synd att man inte hann prata med alla... Ja, visst var det himla fint! Blev överlycklig!

Kraam
Petronella

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!!!
Åååååå, om jag hade vetat att du var där… Inte kände jag igen dig heller!! Hade gärna pratat med dig en stund.
Men visst var det en härlig dag! Vi får hoppas att det kmmer fler tillfällen, eller hur?;-)
Natti natt!
Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jaaa, Anna! Alltså, jag hade känt igen dig, det är jag säker på, men jag såg dig inte igår... Helt otroligt och sååå synd! Hade gärna velat krama om dig! Absolut, det blir fler gånger!

Natti natti och kraam
Petronella

Oana sa...

Det låter som du har haft en underbar dag!Va rolig för dig!
Ha en jättefin och solig vecka

Kram, Oana

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, Oana! Den var jättekul! Hoppas att du också får en fin och solig vecka!

Kraam

heterochromiairenium sa...

Veldig hyggelig å hilse på deg. Nå har jeg også tatt en titt inn på bloggen din. Du skriver positivt og bra og bloggen din gir virkelig en go'følelse. Takk for sist og ha en mektig mandag!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Hej där, jag såg dig på bloggträffen, du var så fin så, jag hade också de där nojorna inför resan dit, då jag också åkte på egen hand, men det gick ju alldeles strålande och var alldeles alldeles underbart.

Härligt skrivet om din upplevelse, nu ska jag botanisera runt lite här på din fina blogg.

Kram Victoria

Annika sa...

Skulle ha varit precis lika skraj som du. Vad modigt att du åkte ändå. Och grattis till vinsten. Kram

Dagar av lycka sa...

Men vad modig du är! Tycker också det är superläskigt när man känner som kusinen från landet och an liksom bara vill krypa ur sin egen kropp för man är så ovan vid att mingla och umgås med människor man inte känner.

Men om man inte hoppar ut i det okända då och då, hur skall man då komma ut på äventyr???

Grymt bra jobbat iallafall!

Kram Anna

Carola sa...

finaste!!
Jag sa det minst tre ggr till Judita på frukosten.
Alltså Fagersta mamman.. kan vara den bästa mamman jag vet.
Du var så glad, rolig, öppen och ärlig. Jag var helt tagen.
Kändes som jag känt dig i hela mitt liv från start!
Och snygg är du!!! Och så kul att du kom, och hoppas verkligen vi ses igen. Funderar på om man inte ska ha en liten sommar fest i år kanske ;)

KRAM!!!!

Annie Åkerlund sa...

Åh, du skriver så bra.. Jag bli alldeles varm i hjärtat! Vad kul att du åkte och vad modig du är! Det förtjänar du!
Kramar från Annie

Prinsessorna på Bellevue sa...

Lady-G!

Alltså, sååå himla gullig du är! Säger detsamma om dig, såå himla jättefin och snäll! Och värsta supermamman dessutom och superföderskan, inte att förglömma... :)
Det skulle verkligen vara hur kuul som helst!

Kraaam tillbaka!
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Snällaste Annie!
Åhh, vad du är snäll och visst var jag lite modig i alla fall... :) Tack snälla och jag hoppas att det går bra för dig i skolan!!!!

Kraam kraam
Petronella

Queen of Kammebornia sa...

Underbara Petronella! Nu fick du mig att gråta igen, mitt i varma majdagen! Vilken tur att du kom, så att jag fick träffa dig! Hoppas det blir snart igen! Stor kram!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Säger detsamma, finaste, finaste Pia med det största hjärtat! Det hoppas jag också!

Kraam kraam
Petronella

Ninni - La Dolce Vita sa...

Äntligen så fick jag tid att kika på din fina blogg och kan bara hålla med alla ovanstående - du skriver fantastiskt! Det var så roligt att träffa dig och att du bor i Fagersta och att vi har landställe i Ombenning var ju bara så roligt! Vore kul att hälsa på dig när vi är där någon gång. Må så gott så hoppas jag på fortsatt kontakt. Kram Ninni

Home2tiny sa...

En helt fantastisk dag som gick alltför fort. Hade så gärna pratat med dig men jag hoppas verkligen att vi träffas snart igen. Kramisar Tina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Absolut, Ninni! Du får höra av dig någon gång när du är på ditt landställe så får vi kolla om det passar! Tack snälla för fina ord! Vad glaad jag blir!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Säger detsamma, Tina! Meen tiden gick ju såå fort och man hann inte ens prata med hälften! Hoppas det blir fler gånger... :)

Kraam
Petronella

årstidens bästa sa...

Men du är ju bara alldeles för underbar... jag visste det. Klart du skulle fixa det där!

Det där priset är ju to die for....älskar Maison belle....doftar ljuvligt...

Kraaaam
Linda