Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 27 maj 2013

Bröllopsdag och att allt verkligen är möjligt...


Godkväll!


När solen sken från en hög och klar och magisk blå himmel och när det var en osedvanligt vacker lördag i slutet av sköna maj, så hade vi äntligen vårt pyttelilla bröllop, efter många, många års väntan. En månad innan Filippa skulle födas så fick jag en tanke som jag inte kunde släppa. Vi måste gifta oss! Och vi måste göra det innan barnet skulle komma. 

Det enda viktiga var att det skulle vara i kyrkan och jag ville så gärna ha rosor och liljekonvaljer och en brudkrona och absolut, absolut en låt som jag inte visste vilken det var. Varje gång vi hade sett en amerikansk feel good-film och när det var bröllop, så spelades den vackraste melodin jag hade hört. Vi använde min gammelmormors vigselringar och graverade in våra namn bredvid deras, Anna och John 1913. Jag gick till kantorn och nynnande musiken jag älskade och hon förstod direkt att det var 


som är skriven runt 1680, och den bestämde vi att vi skulle gå in i kyrkan till. Vi skickade in hindersprövning, vi lagade mat och bakade och plockade blommor och letade fram vackra klänningar och jag hade något nytt, något gammalt, något lånat och något blått och Frida och jag fick låna prinsesskronor av kyrkan och tre veckor senare stod bröllopet klart. Från min tanke. Endast två veckor innan Filippas födelse.

Vi hade solosång, "Jag ger dig min morgon" och vi gick ut till "Äppelbo gånglåt". Och vi hade de sötaste brudnäbbarna.

Och vi blev gifta. Till slut. Och det var vackert.

Och vi grät.

Idag är det sju år sedan.


Kram

 

26 kommentarer:

På Selmas gata sa...

Men så underbart du beskriver det! Och sådan vacker låt! Och så fina ni är på kortet! Tänk att ni hann!

Våra kompisar gifte sig förra året och då fick vi en del frågor om det inte var vår tur snart. Men jag som alltid drömt om ett riktigt prinsessbröllop har plötsligt insett att jag inte klarar och orkar något sådant längre. Och då vill jag inte alls. Barnsligt kanske. Men så känns det. Fast rent juridiskt vore det ju vettigt förstås...:)

Stort stort grattis på er alldeles egna dag! Kramar/T

Helenas enkla vardag sa...

Men då får jag Gratulera och det var snabbt du fixade till ert bröllop. med tanke på att en del behöver ett helt år på sig att planera och du bara tre veckor och jag kan garantera att ert bröllop var precis lika bra Härliga bilder och vilken fin melodi ni valde!
Kram Helena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så vackert o naturligt du beskriver det !!!!!
Rent kärleksfullt och äkta...grattis på er bröllopsdag !!!!!

Stor kram till dej från mej.

Hemkära Hanna sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Det är härligt med bröllop där kärleken och inte dekorationerna får stå i centrum!

hemma hos lilla mej sa...

Grattis på bröllopsdagen ! Underbart med bröllop.Vad fina ni är ♥Ja störst av allt är kärleken.Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tusen tack, snällaste rararaste!

Det viktigaste är ju ändå att det verkligen blir av, om man nu vill gifta sig, sedan kan man ju göra det precis hur man vill... Bara det känns rätt! :)

Kraaamar
Petronella

Mittgodastefinaste sa...

Vilken underbar bröllopsbild! Jättefint, vi har tioårig bröllopsdag nästa vecka och då ska vi på bröllopsresa! Vi lovade det efter att ha gift oss utan någons vetskap på Mellantjejens dop. Det var inte så jag hade tänkt mig, men det är ju inte det viktigaste eller hur!

Ha en underbar tisdag fina Petronella! Kram Jenny

Design by Tornblad sa...

Låter som ett fantastiskt bröllop! Och vilket fint foto!

Stort grattis på er fina dag (i efterskott!)

Kram Malin

Lena - gott för själen sa...

Men åh grattis! Vad fint det lät!

Kram Lena

Browneyedgirl sa...

Men ohhh vilken härlig text =)
Och vilket vackert foto. Grattis till er <3 Kramen

Felix sa...

Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Det var inte illa att ordna allt så snabbt - gravid och allt...

Vi gifte oss också i maj och firar vår bröllopsdag i morgon den 29 maj. Det var en varm och vacker (men blåsig) pingstafton för 31 år sedan. Som ingångsmusik hade vi Mendelssohns brudmarsch http://www.youtube.com/watch?v=AyEVSeWJce8.

Vi var förresten på ett bröllop i lördags. Min man som är kantor spelade Widors Toccata i F-dur som ingång. Pampigt värre! http://www.youtube.com/watch?v=t_YhN415bBQ
Det är något speciellt med bröllop i slutet av maj... ;-)

Kram
Elisabet

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Ett försenat litet grattis på bröllopsdagen :) Anna

Anonym sa...

Grattis på bröllopsdagen finaste Nicke o Pella!

Kram Anna en gata bort

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snällaste ni för alla gratulationer! Vi blir såå glaada!

Kraaam på er!
Petronella

Villa Hasselbacken sa...

Åhh så underbart och romantiskt. Grattis på eran dag.
Själv firar jag och mannen i mitt liv 20-årig bröllopsdag i morgon!!
Tänk vad tiden går.
Kram Lena

Oana sa...

Stor stor grattis på bröllopsdagen!
Det låter som ni har haft ett underbart bröllop
Va fina ni är alla på bilden! och tjejerna är så små men jättefina

Stor kraam först till er två,Pella och Nicke, och sen till alla tjejer

Oana

Liv sa...

Den där dagen kommer jag ihåg som igår!! Och det var 7 år sedan, helt otroligt! Grattis till er!!! :-)

Och Fideli med kjol och allt! vilken dag ;)

//Liv

Prinsessorna på Bellevue sa...

Liv!
Eller hur.... Bara det gör ju att den dagen går till historien... :) Och du var inte så stor du heller...

Tack snälla du!

Kraaaam

Vardag och flärd sa...

Så snabbt ni fixade bröllopet men så är du också en kvinna med fart i! Fint med de gamla ringarna och brudkortet är så fint med små flickor och bruden med "magen i vädret"! Lycka till med varandra och era fina flickor!
Kramar Eva

Anonym sa...

Men Petronella vad tiden springer iväg :-) .
Jättegrattis till er å kramar i massor.
Kommer du ihåg att vi skulle fira våra 25 år i en parmiddag.
Hi hi vi närmar oss 30 år så vi kan ju ta det då ;-)
Många kramar Kristina

Jessica sa...

Gullungar <3
Så vackra!

Kram

Unknown sa...

Så fint du berättar om ert bröllop och så fina ni var.
Vi firar femton årig bröllopsdag i sommar, tänk så fort åren går.
Ha de gott och grattis i efterskott, kram Ing-Britt

Prinsessorna på Bellevue sa...

Måste återigen få säga tusen tack för alla gratulationer, ni är så gulliga!
Ja du, Kristina.... :) Den där parmiddagen, var tog den vägen.... Haha! Ja, får väl sikta på 30 då... :)

Kraaaaaamar till alla!
Petronella

årstidens bästa sa...

Låter alldeles magiskt det där P!

Lyckokramar från mig.
Linda

Krönikören sa...

Grattis i efterskott! Tänk att det går att fixa något så fint på några veckor! Vissa håller ju på i mer än ett år.

Fint!

Kram

Ekenäsliv sa...

Åhhhhhh, du må tro jag ryser när jag läser detta, så fint!!
Stort grattis i efterskott till Er!
Varma kramar Anna