Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 26 maj 2013

Till världens bästa mammor...

Godkväll!

Den här delar jag med mig till alla bästa mammor därute...

En lycklig och tårögd och Mors Dag-rörd mamma mottog sina fina presenter i morse från sina bästa, bästa barn. De var omsorgsfullt egengjorda och några var köpta och låg i fina paket med vackert papper omkring och det var jättefina kort och ett väldigt kärleksfullt brev och handplockade gullvivor och världens finaste pärlplatta.

Sedan blir en mamma väldans glad och överraskad och förvånad också när Fideli ringer och undrar vad mamman har för sig och säger puss och kram och hejdå och ska plugga i Norrköping hela helgen, men några minuter senare ringer hon på dörren och den häpna och förbluffade mamman tappar hakan och blir helt paff och ställd och får krama om sin stora fina tjej också.

Sedan sätter sig Fideli vid pianot och sjunger "Someone Like You" med Adele och mamman börjar gråta och får ont i hjärtat och måste borra in ansiktet i Filippas fläta.

Och tänker att hon alltid ska komma ihåg denna dag.


Kram


17 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Sååå fint så jag också blir rörd och tårögd! Och det vet du ju vad jag sagt: du ÄR ju en ängel, sötaste Petronella! Snällare och finare mamma än dig får man nog leta efter!
Puss & kram! Judita

pysseldagar sa...

Låter helt underbart!
Stor mors dag kram!
Maria

Prinsessorna på Bellevue sa...

Finaste, finaste Judita!

Vi är alla de bästa mammor för våra barn, fast det inte känns så jämt...

Puss och kraam tillbaka!
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Stoor Mors Dag-kraam till Maria!

Petronella

Villa Björkenäs Backen sa...

Grattis till dig fina du på morsdagen !
Så hoppas att du fick en fin fortsättning på kvällen .Så fint !
Alla vi blir tårögda.
Men på ett bra sätt.!.Så härligt att få bli överraskad ! :)
Och ha alla skatten runt om sig !

Ha en riktgt fin start på den nya veckan!
Tänk att vi går in i juni månaden....hua.

Kram från mig

årstidens bästa sa...

Och nu har den här fantastiska mamman på P fått mig att börja storgråta denna Måndagsmorgon....

Vilken fantastisk dag!

Stor kram
Linda

Oana sa...

Vilken underbar Mors-dag du hade, Pella!
Roligt att Fideli kom hem igår!
Ha en fin och solig vecka
Stor kram till er, Oana

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Men ohhh vilken härlig dag för dig.
Nästan så jag får en liten lycko tår i ögonen *hihi*
Kram fina och ta hand om er <3

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Vilken lycka!
Jag förstår att du blev varm om hjärtat.
Kram Anette

hemma hos lilla mej sa...

Ja nu blir jag rörd och tårarna rinner .Ja den bästa mamman ever det är ju du !!!Vad skoj att Fideli kom hem till dej.Ha en fin vecka underbara du .Kramar Rita ♥

Design by Tornblad sa...

Vilken fin Mors dag du haft! Grattis till dig!

Ha en fin måndag!
Kram Malin

Lena - gott för själen sa...

Blir tårögd bara av att läsa!

Kram Lena

Vi i Villa Ville kulla sa...

Det är ju så man får tårar i ögonen =)....Visst är det HÄRLIGT OCH UNDERBART med barnen!!
Ha en fortsatt fin Måndag!!'
Kramar Lotta

Villa Hasselbacken sa...

Så härliga ungar du har!!! Förstår vad du menar med tårar.
Jag var på en underbar tillställning igår (se bloggen) och grät lite mammatårar jag också.
Vad gjorde vi utan våra älskde barn???
Kram Lena

Unknown sa...

Kan tro att det kändes i hjärtat att få en sååå härlig dag fylld av både fina presenter, härliga överraskningar och massa kärlek.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Ha ha! Älskar Fidelis kärleksfulla skämt. Helt i min stil. Jag har faktiskt gjort några liknande. Syftar på den första delen. Förstår att du blev ordentligt firad och rörd. Du verkar ha sex riktigt fina tjejer. Eller var det åttiosex. Vi får återkomma till det om några år. ;)

Home2tiny sa...

Vilket fint morsdagsfirande du fick. Presenter, sång o massor av kärlek en underbar dag, vilka fina tjejer du har. Kramisar Tina