Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 9 maj 2013

När hjärtat nästan stannar av förskräckelse...

Godkväll!


Det är en himla tur att vaniljmunkar lenar lite i en när hjärtat nästan har stannat av förskräckelse och Florpis Skorpis varit på akuten skrämt slag på hela familjen. Den ömmande bulan var tack och lov inte hjärnskakning och då Floriskorven klättrade runt i hela undersökningsrummet och lät sig villigt undersökas med stetoskop och pulsmätning, så tyckte doktorn att flickungen verkade hur frisk som helst.

Som tur var. Tack gode Gud för det.

Och lilla korven springer runt och har kinderna fulla med socker och munnen full med ostkrokar.

Och mamman vet inte om hon ska gråta eller äta upp henne.


Kram

15 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken tur att det inte var något fel.Ja man blir alltid lika rädd när det händer ens älskade barn något .Ha nu en skön kväll fina vännen.Kramar Rita ♥

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

men usch då! Vilken tur ändå att det inte var något allvarligare och att det gick bra!
Skolsköterskan ringde hem till mig för någon månad sedan om min 15 årige son, hade ramlat och slagit sig och hade jätte ont och ambulans var på väg,man hinner tänka mycket på en bråkdels sekund bara! jag såg honom ligga där och slagit i huvudet och inte var kontaktbar m m, hjärtat satt i halsgropen på mig,, men så farligt var det inte som tur var och allt var bra.
Dessa fina små barn som är ens allt:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Villa Björkenäs Backen sa...

Aj då.! Skönt att det gick bra !!!
Ramlade hon ? Skönt at hon är pigg.

Så Goty med munkar Vet du att jag var så nära idag att börja baka munkar men hade ingen olja hemma och dessutom så valde jag att spara krafterna till nattens arbete istället ...

Ha en mysig kväll ! Hoppas att det fortsätter åt rätt håll.
Kram på dig

Trevlig Helg !

Livet i Gula Huset sa...

Skönt att det inte var allvarligt! Man blir så rädd när de små gör sig illa.
Vilka fina bilder på dina söta flickor i tidigare inlägg. :) Bilderna på lilla Flora med klänning och flätor är ljuvliga. :)

Hoppas du har en fin kväll!

Kram Kristin

Hemma på Sjuan sa...

Men vad har hänt med lilla stumpan!?
Tur att det inte va nån fara i alla fall, kram Suss

Katarina sa...

Oj! vad hände?

VisaLiza sa...

Tycker mamman ska låta bli att gråta och krama om en extra gång istället. Skönt att allt gick bra. Kramar Liza

Solglittret sa...

Sicken tur att allt verkar bra....det var då för väl!
Stor kram från Lollo i ljuvaste majtid <3

Anonym sa...

Nu har jag läst ifatt. Det gick inte att kommentera igår kväll.
En olycka kommer så snabbt. Skönt att det inte var farligt. Ha det så mysigt nu när hela skaran är samlad igen.
En städkram från Bosse

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla, snälla ni för alla fina kommentarer och er omtanke. Flora snubblade igår och ramlade två trappsteg och fick en bula i huvudet. Det var ett ögonblicksverk och trots att både jag och Filippa stod bredvid så hann vi inte få tag i lilla korven. Hemskt och fruktansvärt. Sedan var hon jättetrött, det var ju hennes sovtid och hon somnade strax efter, men det känns ju alltid bättre att ta det säkra före det osäkra och låta någon kolla upp henne, eftersom jag inte kunde lämna henne, när hon hade somnat. Var ju superorolig... Det finns inget värre än när barnen gör illa sig! Men det är en himla tur att det trots allt går bra, de allra flesta gångerna... Flora är i full gång idag och mår fint!

Kraam kraam
Petronella

Anna Wahlstam sa...

Jamen hu en sån skräckupplevelse!!
Man kan ta vad som helst själv, men när ens barn gör sig illa gör det tusentalet mer ont!! Tuuuur att allt gick så bra!
Ha nu en skön helg!!
Kram Anna

Lena - gott för själen sa...

Puh! Skönt att det gick bra.

Kram Lena

Design by Tornblad sa...

Oj vad läskigt! Tur att det det gick bra!

Jättefin bild, det vattnas i munnen på mig!
Hälsningar Malin

Helens Universum sa...

Men, oj då!! Tur att det inte var värre, men visst blir man rejält omskakad!
Jag håller med dig om Stora Bloggdagen, det var nog meningen att vi skulle vinna både du och jag ;-)
Stor Kram Helen

Queen of Kammebornia sa...

Lillpluttan!