Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 26 november 2012

Huvudet på sned...

Godmorgon!

Älskade lilla Flora!

Stup i kvarten, i ett i ett, oupphörligt, oavbrutet, ständigt och jämt, gång på gång, mest hela tiden, ideligen och i ett kör så lägger Floriskorven huvudet på sned och ler och visar symaskinsgaddarna. Alla i hennes närhet säger: - Åh, vad du är söööt, och sedan måste man bara ta upp den lilla korven, för det går inte att låta bli, och det vet hon så väl och då blir hon så lycklig och skrattar och lutar sitt lilla huvud med ruffsigt flygigt hår, som luktar pasta och tomat, och kletar ekologisk lasagne över hela axeln och tröjan, men då lägger hon bara skyndsamt och kvickt sitt sockersöta och näpna lilla huvud på sned igen och gurglar gulliga bebisljud och man kan omöjligt bli förargad och man bara måste pussa på den såskladdiga kinden, för det är omöjligt att låta bli och man kan inte annat, och man glömmer bort att man har lasagne här och där och överallt.

Och över hela munnen.


Kram

Jodå, hon vet hur en slipsten ska dras....

20 kommentarer:

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Hon är ju söt som socker den där ungen!♥

Önskar er en mysig start på veckan!

Kram Annica

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh visst är dom söta, har fyra barn själv och visst skulle det vara sött med en till men jag orkar inte. Har tre killar i tonåren och det är mycket just nu. Tur vi har lill prinsessan 5 år som charmar oss alla istället.
Undrar om du behövt köpa mer utrymme till bloggen, nu är det min tur att inte kunna lägga upp bilder och jag kan inte bestämma mig hur jag ska gå tillväga???Har du några tips mottages det gärna.
Ha en fin dag/Theres

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack, gulliga Annica!
Önskar dig också en bra start på veckan!

Kram
Petronella

BeA@Ett ord... sa...

Hahahah... vilken liten Pärla!!
Men oj vilka otroligt vackra små pärlor du har!!!
Här måste jag läsa mer!
Vad roligt att hitta hit!
Ha en fin måndag!
Kram från moi!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Theres!
Drabbades av det förra veckan och mystiskt nog så var det jättemånga som fick besked att utrymmet var slut, typ samtidigt Jag hittade: http://fixa-din.blogspot.se/2012/06/mer-gratis-bildutrymme-gor-sa-har.html
Följde instruktionerna och det ordnade sig till sist. Det man annars kan göra är att förminska sina bilder, till typ 800 x 800, eller om det är 600 x 800. Om du börjar radera bilder i Picasa så förvinner de från din blogg också, och det är ju tråkigt. Jag är typ så himla oteknisk men det finns en del om att läsa om du googlar på "mer bildutrymme" o s v. Eller så köper du bara, så ordnar det sig. Fast jag gjorde inte det utan gjorde alltså som ovan.

Hoppas det ordnar sig!
Kram
Petronella

Ekenäsliv sa...

Sicken gullunge!!
Ha en fin dag nu:)
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Hur söööt får man vara .Ja hon är ju bara så himla söt.Ha nu en skön start på nya veckan underbara du och en härlig måndag.Massor av kramar Rita ♥

mitt liv som jag sa...

Såklart kan man inte motstå en sådan sötnos! Då spelar det liksom ingen roll hur kladdig man än blir :).
Ha en bra måndag! Kram Jennifer

Marie maräng sa...

Hon är ju så himla söt... förstår att det är svårt att motstå henne med huvudet på sne ;)

Ha en bra start på veckan!
Kram Marie

Queen of Kammebornia sa...

Söta, lilla Flora, vilket charmtroll! Kram till dig Petronella!

Anonym sa...

Fina, söta, guliga lilla Flora!!!
En stor kram och en puss på näsa till lilla sötisen

Ha en fin vecka
Kram, Oana

Bromans Bravader sa...

Så söt <3
Kram Jannike

Mittgodastefinaste sa...

Lilla söta Flora med finaste namnet!

Jag glömde svara på din fråga om bollslingan! Den finns i två storlekar och jag har den stora och den låg liksom dubbelt.

Kram Jenny

G:a Affären sa...

Lilla Floriskorven är så söt och charmig, med eller utan lasagne. Du har en hel rad av söta tjejer! Jag förstår glädjen när Fideli är hemma igen och bilden med henne och Flora är så otroligt vacker!

I morgon ser det ut som snön kommer!

Kramar
Cia

Cathrine ab imo pectore sa...

Fantastiska Flora! SÅ underbart sött! De är såå ljuvliga och vet precis hur det ska få oss att smälta!! Lycka är att ha dem!

Stor kram till dig fina!

Nina sa...

Vilken liten charmtroll du har hemma hos dig :)

årstidens bästa sa...

Sötnosen där!

Kraaaam
Linda

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag kan bara säga detsamma, vilket underbart litet ansikte, man blir glad och varm i hjärtat när man ser henne :)
Stor kram på dig.
Jessica

Browneyedgirl sa...

Man kan ju bara inte blir arg när de är sådär söta =) Hoppas ni har en härlig dag nu! Kramen från mig

dianasdrömmar sa...

Går ju inte att kika in här, du får mig bara att vilja ha en bebis till med dina underbara bilder på Flora kram Diana