Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 30 december 2013

Hellre livsfarliga manövrar än däckad och eliminerad...

Godkväll!

Vi längtar efter lilla Buskorven...

Jodå, det bullrar härhemma igen och det är väl fantastiskt att det finns medicin som kan göra utslagna och knockade hyfsat pigga och fulla med liv igen och så pass piggelin att man ånyo orkar dra sura skämt och reta upp någon småsyrra och krama om sin mamma och nästan låtsasboxa med sin pappa och spela spel och nynna på låtar och städa sin garderob. Fideli is soon back on track igen och vi hurrar och gör vågen och håller tummarna att den lilla Floriskorven också kunde bli på alerten igen och stöka och riva till och klättra och göra livsfarliga manövrar på höga möbler och busa och tjoa och stimma.

Allt är bättre än en däckad och eliminerad liten sjukkorv som hostar och kraxar och har feber vareviga kväll. Och är varm som en bakugn och som ska vara plåsternära sin mamma och pappa.

Som tycker så synd om sin lilla älskade korv.

Och stryker henne i pannan.

Och håller tummarna.


Kram

Tänk att det är Nyårsafton imorgon...




11 kommentarer:

Tina sa...

Så trist! Krya på er!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Varmaste krya på kramar
Och ett riktigt fint
Gott nytt år
Kram Tina!!!

Anonym sa...

Din älskade lilla korv <3
Gott slut på 2013 & Gott Nytt År 2014/Kramisar

Välkommen Hem! sa...

Hoppas nu att samtliga två sjuklingar kryar på sig ordentligt så de kan vara med och fira in det nya året och att ni alla får en riktigt fin nyårsafton tillsammans!
Nu ska jag sy nyårsduk (typiskt mig att börja med det så här sent bara...) men du vet ju vilken nattuggla jag är...
Om jag inte hinner in hit imorgon så önskar jag dig och hela fina familjen ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!
KRAM raring!
Judita

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Gott Nytt År kära du!
Nytt År Nya Möjligheter :)
Hoppas allt är bra med dig och din familj.
Varm Kram
Jessica

Hanna sa...

Härligt att ni börjar må bättre.
Ha en fin nyårsafton.
Kram
Hanna

Solglittret sa...

Kikar in för att ...

Önska dig och din goa familj ett riktigt

Gott Nytt År!!

Stor nyårskram från Lollo

Anonym sa...

Nu har jag läst ikapp på din fina blogg. Trist med bacillusker. Hoppas att det blir en bättre början på nästa år som startar om snart tolv timmar. Önskar dig ett Gott Nytt År. Nyårskramar.

Ekenäsliv sa...

Hoppas ni får en fin nyårsafton trots sjuklingar!
Va rädd om dig o familjen!
Ett riktigt Gott Nytt 2014 önskar jag dig!
Kraaaaam Anna

Hemkära Hanna sa...

Skönt att det går åt rätt håll med en utav sjuklingarna. Hoppas det blir kika för den andra idag.
Gott Nytt År önskar jag hela fina familjen!

Mittgodastefinaste sa...

Krya på er!

Jag önskar dig Petronella ett helt makalöst 2014!

Kramar Jenny