Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 24 december 2013

Dagen som mammor och pappor önskade var tio gånger så lång...

Godnatt alla fina bloggläsare!

Jul i prästgården...

Jag tycker så mycket om att ligga nära en liten Floriskorv under täcket medan kakelugnen brummar när man nyss gjort en brasa. Jag tycker så mycket om att lyssna till surret till barn som äter skumtomtar och ost och kex och julsångerna som spelas hela dagen lång. Jag tycker så mycket om att ha magen full av hembakt valnötsbröd som är så gott att man nästan svimmar och tomatsoppa och laxsoppa och hembakta kex som min bror har bakat och att ha haft julmys hela eftermiddagen i prästgården och spännande julklappsutdelning.

Jag tycker om att det rullar mysiga julfilmer på tv:n dygnet runt och krypa ner under varma filtar och undra varför man i allsin dar inte bygger sådär vackra hus som det är på Tomtens huvudgata på Nordpolen i filmen Fred Claus. 

Och jag tycker så mycket om dagen före julafton. Som mammor och pappor önskar var tio gånger så lång för att hinna med och som förväntansfulla barn önskar bara var hälften så lång.

Jag tycker så mycket om den här dagen.

Och jag är tacksam.

Önskar er alla en riktig God Jul!


Julkram

Uppesittarkväll i Villa Bellevue...

11 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Vill bara önska dig och familjen en riktigt GOD JUL!
Kramar Anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Gomorron finaste ...du skriver så mjukt o vackert så jag glömmer att svälja kaffet !!!!
En riktigt god och skön jul till dej och alla dina skatter !

Stor varm julkraaaam

Hanna sa...

Ser så gott ut.
God Jul

Anonym sa...

Valnötsbröd är mumsens. God Jul på dig och dina. Kram från ett grönt Ystad.

Anonym sa...

Så mysigt <3
En riktigt God Jul önskar jag dig & de dina/Kram Annmi

till-vidas-ara sa...

En underbar fridfull Jul önskar jag dig och alla dina *+*+***

julkramar Lycke

Charlie sa ... sa...

Jättemysigt!

Vill önska dig och din underbara familj en fortsatt God Jul!

Stor kram
Lotta

Unknown sa...

Så mysigt.
Önskar dig en God Jul & Fin Fortsättning.
Kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Önskar dig en god fortsättning på julen!
Kramar Eva

vitadrömmarobusigabarn sa...

En underbart fin jul till dig och familjen också kramar

Lena - gott för själen sa...

God fortsättning på julhelgen, fina du!

Kram Lena