Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 5 december 2013

Efterlängtad snö och halmhjärtan...

Godmorgon!


Mörk torsdagsmorgon som viskar om annalkande stormar och oväder i den kalla decemberluften. Vi dricker O´boy och äter grekiskt lantbröd med god ost och värmer oss och små hjälpande händer räcker mamman halmhjärtan och smågranar och grangirlanger som hängs runt speglar och på kakelugnar och ovanför vedspisen.

Vi tar det lite torsdagslugnt.

Och inväntar.

Snön.

Den efterlängtade.


Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,vilken ljuvlig & stämningsfull bild <3
Här längtar vi efter snön mé /Kram Kram

Unknown sa...

Hej på dig fina!!
Gud vad jag har saknat att kika in här, önskar jag hade mera tiiid!!
Så mysigt ni har det, underbar bild, lite Fanny och Alexander-känsla :)

Åh herregud vad jag skrattade åt troshistorien, hahaha!!! Underbart roligt ;)

Ha nu en härlig dag bästa du,
kram Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin bild, som ett julkort.
Kan undra om det blir snö, här spöregnar det nu, var blixthalka på vägen.
Kramar
AnnaMaria

Lantligt i smultronbacken sa...

Här kom snön för en stund sen. Ska passa på att njuta innan Sven ska komma på besök inatt. Men jag hoppas att vi vaknar av flera decimeter snö imorgon. Nu när jag äntligen har skotthjälp som är ledig...

Kram Teres

Änglarna finns sa...

Vilken ljuvlig bild!!
Låter som en mysig dag! Jag väntar också på snön. Men ingen risk...här stormar och regnar det!!
Fortsätt att mysa och ha det gott!!
Kram Annika

Anonym sa...

Tur att du har så många hjälpande händer.
Låter som ni har det så mysigt.
Vi får se hur mycket snö det kommer och om stormen Sven slår till på allvar.
Kram
AC

VisaLiza sa...

Låter riktigt mysigt! Här har barnen längtat efter snö en tid och nu ikväll kom Sven och tog med sig snön. Vi hoppas att han försvinner snabbt och att snön stannar kvar. Kramar Liza