Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 28 december 2012

Planera nästa magnifika mästardrag...

Godkväll!

Vår fina, fina Fideli... Som är lika utspejsad och "uppidetblå"-tänkande och "overklighetsförankrad" som sin mor, men livet blir ju så mycket roligare då också...

Här hemma lunkar det på i samma julsävliga lunk. Hjärnor och trötta ben vilar sig lite från världen utanför, hämtar kraft och lite ny energi. Igår låg Fideli och jag som två hösäckar i soffan och hade tjejsnack och tjejdag och degade och segade i soffan och såg med ett getöga på en massa filmer på raken och hade intressanta diskussioner mellan himmel och jord. Vad hon ska bli när hon blir stor och vad jag ska bli och typ göra resten av mitt liv. Lät ju hur spännande som helst. Pappan kom också in då och då och planerade stordåd och spännande planer och äventyr, typ verklighetsnära saker som att öppna ett pensionat i Provence eller varför inte i Toscana. Eller flytta till England och börja att renovera gamla nedslitna fastigheter och sälja vidare och typ bli stormrika och sedan bara behöva ligga i en varsin solstol, med paraplydrinkar och planera nästa magnifika mästardrag. Hålla varandra i handen. Kisa mot solen. Klia på något myggbett. Rufsa bort sanden i håret. Typ. 
Ja, ni fattar.

Vi skulle typ vara som värsta genierna, bara göra det som var roligt och njuta av livet, äta gott, leka med barnen hela dagarna, dansa med Floriskorven, tills hon blev alldeles yrslig och bad att bli nedsläppt.

Fideli skulle vara superkändis och göra en massa hittiga hits hela tiden och non stop. Hon skulle typ spotta ur sig listettor och åka på världsturnéer och komma hem då och då, landa och vila upp sig på vårt ubermysiga hotell vid olivlundarna, där det alltid var vackert väder. Eller så skulle hon bli politiker. Eller nåt.

Nej, man måste försöka se positivt trots att bilen pajat ihop, vilket innebär att vi inte kunnat ta oss iväg på hysteriska mellandagsreor och gjort några superduperklipp och kanonfynd. Har inte något annat val än att ha varandras sällskap och fundera över livet. I allmänhet liksom.

Idag kom min kära kusin hem till oss, med världens sötaste lilla tjej och min kära faster med man. Tur det, så man var tvungen att rycka upp sig lite. Att kamma sig lite och ta på sig något anständigt.

Inte bara ligga i sladdrigt underställ, stirra i taket, lyssna på musik, skratta och planera stordåd.


Kram

Nä, vi kör nog vår lilla julkokong, ett par dar till...

och bara njuter av varandras sällskap och all snö som bäddar in oss...

14 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej!!!
tänk vad tiden rusar förbi, redan är julen över…
Hoppas allt är fint med dig!
Ett riktigt fint nytt år önskar jag dig nu!
Kram Anna

Anonym sa...

Tänk ....man brukar ju säga ....inget ont som inte har nåt gott med sig.....lite tur kanske att bilen pajade när ni fick en sån fin dag till massor med baravaratid gemenskap och mys....hihi...underbart :)
Ha de gott vännen
Ann-Louisekram

Hemkära Hanna sa...

Oh, vad mysigt det är med en julkokong fylld med gemenskap! Jag önskar att den aldrig tar slut. :)

Avslutat konto sa...

Dröm vidare bara, det är ju ibland drömmarna om det där andra livet som inspirerar oss i det liv vi har just nu!

Ha det gott i ert slott idag!
Här är det lite förkylt... host...

Kram kram
Linnea

Queen of Kammebornia sa...

Det låter typiskt mysigt tycker jag!

Välkommen Hem! sa...

Vilka härliga drömmar! Kanske blir de till verklighet nån dag?... Man vet aldrig. Om de blir så inackorderar jag mig på det där hotellet med fint väder för jämnan. Basta.
Kram! Judita

Fröken Gredelin sa...

Det där låter alldeles underbart! Mina föräldrar har aldrig pratat drömmar utan alltid varit så rationella... Jag har saknat att få fantisera om saker och skapat slott av drömmarna- för gjorde man det så blev man genast nedtagen på jorden... Därför önskar jag med hela mitt hjärta att min pojke ska få lära sig att drömma, att han kan bli vad han vill och att livet blir så mycket roligare om man ibland tillåts sväva iväg- om så endast i tankarna...! Tycker att det är härligt att läsa om hur ni har det i er familj och att det finns familjer där sådant är okej! Stor kram!

årstidens bästa sa...

Hahaa underbart....

Jag har oxå nyss drömt...trodde jag skulle kamma hem drömvinsten på Lotto...berättade för min kära familj att då, då skulle vi minsann köpa drömhuset på landet, ett vackert putsat hus vid österlen, kanske oxå ett i Danmark....

MEN det sket sig....

Så nu fortsätter vår lunk i långkalsonger och underställ vi är i Idre och njuter av skidåkning och nyår...

Kram till dig du underbara.
Linda

Browneyedgirl sa...

Du skriver så härligt att jag riktigt kan känna hur mysigt ni har det =) fortsätt mysa ni, tänker jag göra med. Kramen kommer här ....

Unknown sa...

Kära kusin, vad underbart det låter! Jag hade också velat ligga på soffan hos er och sväva i väg så där som man kan göra i fantasin. Är det dock något jag lärt mig så är det att det man tänker, det blir man. Tankar styr mer än vad man tror, så alla drömmar kan faktiskt slå in:)!

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år.
Kram
AC

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig och din härliga familj ett riktigt
Gott Nytt År
Kramar
AnnaMaria

frk. Frida Fortissima sa...

Precis så! Precis så ska det få vara. Kommer att tänka på citatet: "Hjärtat ska gro av drömmar. Annars hjärtat armt." Vet inte vem som har sagt det, men nog är det på riktigt, alldeles sant.

Stora kramen,
Frida

frk. Frida Fortissima sa...

Googlade på det nu! Det ät tydligen Bo Bergman.