Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 23 december 2012

En hel skrälldus med julstämning...

Godkväll!


Pirriga och jullängtande barn har nu gått och lagt sig och drömmer förmodligen om tomtenissar, renar, glittrande ljus, granar, Karl-Bertil Jonsson och spännande inslagna paket, som nu ligger under granen och väntar.

Imorgon ska småtjejerna sjunga vackra sånger i kyrkokören och hjälpa till med julkrubban. Få sig lite salighet till livs och värme i hjärtat.

Sedan blir det minsann jul i Villa Bellevue. Äntligen! Det blev verkligen en "white christmas", som vi önskat och hoppats så innerligt, och det är så otroligt vackert och stämningsfullt ute med all snö som har kommit och som ligger som vit fluffig bomull överallt.

Vi så lyckliga och själaglada för det.

Idag har vi varit i prästgården och firat minijul med min bror och hans fina familj och fått en hel skrälldus med julstämning och ätit en massa gott och tjuvöppnat julpaket.

Nu julstökar vi i huset och läängtar till julen!

Nu kan den komma!

En synnerligen fröjdefull och välsignad jul önskar jag er alla!


Julkram


Finaste julkrubban i prästgården...

och en massa lax- och purjolökssoppa och nybakat bröd, fick vi till lunch. Sen var det en massa smaskens efteråt, så vi hängde kvar ända till kvällen!

Medan vi fejar runt härhemma så tittar vi på den mysigaste filmen ever...

8 kommentarer:

Avslutat konto sa...

Guds Välsignelse över ditt hus och din vackra familj och God Jul och Gott nytt År kära prinsessmamman!

Ha en fröjderful tillsammans!

Varma kramar Linnea

Välkommen Hem! sa...

Finaste Petronella!
Önskar dig och hela din fina, underbara familj en fröjdefull JUL!
Du är en fantastisk person och jag är så glad att jag fått lära känna dig, du förgyller min vardag!
KRAM och GOD JUL, darling!
Judita

hemma hos lilla mej sa...

Finaste vännen !Önskar dej och din underbara familj en God Jul .Mys och njut .Julkramar Rita ♥

Browneyedgirl sa...

God jul önskar jag er finaste ni <3
Ta hand om er nu. Varm kram från lilla mig

årstidens bästa sa...

Godmorgon så här på Dopparedagen...önskar dig och din fina familj en underbar Jul. Hälsa God Jul till N oxå.

Bamsekram.
Linda

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig julafton.
GOD JUL
Kram Agneta

Villa Björkenäs Backen sa...

En god och fridfull Jul vill jag önska dig och din famil!
Med varma julkramar Sirpa

Hanna sa...

Ha en fin fortsättning.
kram
Hanna