Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 22 februari 2014

Med risk för att bli inspärrad...

Godmorgon!

Det är i alla fall lördag...

Efter ett mastodontmaratonpass med att sortera tvätt och en väldans strykkrökt och värkande rygg, men ändå kunna skönja ljuset i den eviga tvättstugetunneln, så somnade mamman pladask i soffan mitt i fredagsmyset och pappan låg avsvimmad i den andra med en liten Floriskorv som var helt fredagsslut och låg och snusade som en loska i pappans famn.

Mindre kul då att vakna upp mitt i natten och inse att lakanen låg i torktumlaren. Lite smådrygt och typ megakämpigt att masa sig upp och i princip i sömnen trä på korvande och kinkande lakan. Bara för att i nästa sekund vara tvärpigg och stirra ut i mörkret.

En annan sak som slår mamman så här på lördagsmorgonen. Det är grymt orättvis och oschysst att vissa i den här familjen vaknar upp med vågigt och megavackert och ubersnyggt Hollywoodhår och som genast går in i duschen för att få bort fina lockar och det där superfluffiga. När mamman vaknar med piassavakvasthår och ofrånkomligt måste och är tvingad att släpa sig in i duschen för att inte skrämma ihjäl någon på fläcken och löpa skapligt stor risk för att bli inspärrad. 

Om hon nu skulle råka få för sig att gå utanför dörren.

Finns verkligen ingen rättvisa i den här världen.


Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Inte rättvist ;) men...Visst Är det Lördag - Ha en fin sådan/Kram

Hemkära Hanna sa...

Det där med håret är synnerligen orättvist!
Hoppas att du får njuta av dagen efter gårdagens och nattens slit.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Eller hur, Fru Eriksson och Hemkära Hanna… Grymt orättvist liksom…;) Haha! Nää, Hanna… Idag är det röjröj på övervåningen…


Kraam
Petronella

Änglarna finns sa...

Hi hi...håller med dej om håret!
Trots att jag har kort hår...ser det ut som...vet inte vad, på morgonen!
Ha nu en fortsatt mysig lördag!
kram Annika

Vardag och flärd sa...

Lockigt hår, ja, det har jag alltid haft och försökt md alla medel att få det rakt. Inte förrän nu har jag accepterat det och då är det inte så lockigt som jag vill. Aldrig är man nöjd!
Kramar Eva

Anonym sa...

Det där med kvinnohår blir jag inte klok av. Vi har en dotter med ett självlockigt hår som plattar det varje dag. Vi har en med rakt hår som gör det halvlockigt. Så min fråga är. Hur kan du skilja på sex tjejer när jag inte kan pricka rätt på två? Tavelkritor. Jag älskar tavelkritor. Heter de så hos dig med? Kram Bosse

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Jodå, visst heter det tavelkritor här med… Och det där med att skilja dem åt är inte så svårt, det är just det där med att förstå att man alltid vill ha tvärtom! Och när man har rakt och lite tunt så gör man allt för att få lockigt och lite fluff och när man har lockigt så bekämpar man dessa lockar med ALLA medel… Och ALDRIG är man nöjd heller… Haha!

Kram kram
Petronella

VillaVisheten sa...

Ush vad jobbigt och behöva bädda mitt i den skönaste sömnen. Så har vi lyckats göra också, åh vad tjurig man blir på sig själv just då;)
Nu är snart denna helg förbi, så jag önskar en trevlig måndag och vecka:)
Kramar Lina