Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 8 juli 2013

Värsta plockarmaskinen och jordgubbsminnen...

Godkväll!


Filippa röjde fram över jordgubbsfältet med världens frenesi och plockenergi och åt knappt en jordgubbe, utan var som värsta plockarmaskinen och samlade ihop dubbelt så mycket som mamman på nolltid, som mest satt på en liten minipall och var proppmätt och kycklingspettstinn efter den fantastiskt goda thaimaten de nyss blivit bjudna på, av kär bror och svägerska. Mamman pustade i värmen och åt lite gubbar och tog mest kort på de duktiga flickorna.

Filippa tyckte det var okej och ganska bra ändå.

- Vi måste ju ha minnen, mamma!

Jordgubbsminnen.


Kram






15 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Men vad härligt med självplock. Det var flera år sedan de tog bort det här hemma, tror att folk åt för mycket medan de plockade. Tråkigt för jag älskade det

Kram Teres

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt med själv plocken !
Så fina bilder på tjejerna och så sant som !
Att mamman skötte dn viktig uppgift ! :)

Ha en fin fortsättning på sommar veckan! :)

Kram från Mig !

Vi passerade förbi nästan er här förra helgen ;)

Helenas enkla vardag sa...

Åh my vad ni plockat...! Kommer ihåg när jag som kanske 9 åring hade jordgubbsplockning som sommarjobb. Har för mig att jag tjänade 1kr /l. Tror jag tjänade ihop 120 kr, som jag köpte min första bandspelare för..
Ja det väcker verkligen minnen..
Kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Vilka duktiga tjejer! Det är bra med barnarbete när det funkar ;-)

Kram Lena

Ninni - La Dolce Vita sa...

Men vilka söta tjejer du har och duktiga är dom också. Nu får ni smaska jordgubbar så det står härliga till. Kram Ninni

Hemkära Hanna sa...

Men så duktiga de är din flickor, och du med! Jag kan verkligen förstå att det är svårt att motstå att ta kort med de motiven du har runt omkring dig, och då i synnerhet när de dessutom är i ett jordgubbsland. Men somriga jordgubbsminnen fick ni ju och en hel massa jordgubbar.

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh så gott med jordgubbar. Kram.

fia sa...

Så mysigt med jordgubbsplock och va duktiga tjejrna är.
Önskar dig en trevlig sommar dag.

Anonym sa...

Det är klart att någon ska sköta kameran. Vilka söta och duktiga jordgubbsplockare. Jag minns att jag och min mamma brukade busa och byta rader. Inte alls ta de tillvisade för där fanns inga bär. Men i grannraden...:) Vi betalade för att plocka gubbar inte leta gömma gubben. ;)
Kram

Annas röda stol sa...

Så duktiga tjejer !! Härligt att ladda upp med sommarens ljuvligaste bär. Kram Anna

Blommiga Rutan sa...

Vilka söta tjejer! Det är inte klokt sååå söta dom är! Duktiga också!
Roligt med självplock, många år sedan vi gjorde det.

Härlig fortsättning på veckan

Kram Anncathrine

Anna Hansson sa...

Oj vad mycket jordgubbar! Gott! :)

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder! Så kul med självplock=) Och vilka underbara rosor där nedan.

Michaela sa...

Å Gud, jösses vad mycket jordgubbar. Hinner ni ta tillvara på alla??

Prinsessorna på Bellevue sa...

Michaela!

Vi åt en hel del, gjorde sylt och frös in resten.Till sommarens smoothiesar... :)

Kraam
Petronella