Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 10 april 2013

Saftkladdiga fingrar och flugsurr...


Godkväll!


Har en längtan efter sommar och Mårbackapelargoner och saftkladdiga fingrar och nybakade vaniljbullar. Vill höra fågelsång, flugsurr och skrattande barn på studsmattan, som springer ut och in med smutsiga barfotafötter.

Men snart, snart är det vår på riktigt och efterlängtad värmande aprilsol och rasslande löv på trött gräsmatta.

Är så himmelens glad också att Fanny inte har ont och att Fideli har fått penicillin för sin halsfluss.

Tack gode Gud för det.


Kram

13 kommentarer:

Unknown sa...

Ja jisses sicken sommarlängtan man har nu!! Här har vi haft en härlig dag i solen, kändes faktiskt lite som sommar =)

Hurra för penicillin, och värkfria barn!

Mysig kväll på dig,
kram Catta

Teresa sa...

Vad skönt att höra att hon inte har ont. Oliver brukar förresten påminna mig titt som tätt om incidenten, gärna när andra hör :/

Kram

Anonym sa...

Skönt att läsa om två F.
Måste berätta att jag är svag för änglar av många olika skäl. Dina ser mycket fina ut. Imorgon ska du få se min framsida på romanen som jag ska ge ut snart.
Kram

Unknown sa...

Helt klart är sommarlängtan väldigt stark nu. Här snöade det idag och det var som att dra ner en svart rullgardin framför näsan på en, inte vad man vill precis.
Skönt att Fanny inte har ont längre och att Fideli har fått penecilin.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, hurra för penicillin och hurra för Alexander Fleming, som uppfann det!
Nää, ingen mer snö nu, Ing-Britt och vilken taskmört han är Oliver, Teresa....
Hurra för Bosse och kul att snart se hans framsida på boken! Ja, hurra för värkfria barn, Catta!

Kraam
Petronella

Queen of Kammebornia sa...

Ja, mårbacka och flugsurr, vad underbart!!!! Mycket finare än halsfluss! Hoppas alla mår bra snart! Vi har en halsfluss och en lunginflammation (två olika barn) och diverse förkylningar, men nu börjar det släppa... Kram!

Välkommen Hem! sa...

Det där lät alldeles underbart, nästan som en hägring eftersom vi både haft minusgrader och snö här idag. Vad blir nästa nyck liksom??... Isbjörnar i trädgården, or what?
;-)
Skönt o höra att alla mår bättre nu!
Kramar! Judita

Oana sa...

Va bra att båda dina fina sessor är ok!!
Ha en jättetrevlig torsdag
Stor kraaam till er
Oana

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du ! :)

Så fin bild !
Visst Längtar man nu.
Bara att kunna öppna döreen och kliva ut till gräsmattan.
Men det kommer.....
visserligen var det bra för just nu hittar jag inte barnens vårkläder.
Jag har lagt undan dom rintigt bra hihii :)
Men idag ska jag ta fram dom :)
Nu är ju dom små lediga ända tills på måndagen.
Så vi har npgra dagar på oss. :)

Så skönt att tjejerna mår bättre ! :)
Det är tur att drt finns medicin när man behöver det.
Och tur att brändskadan böev så bra.
Jag brände mig igår när jag lagade maten.
Och aj det gör ju så ont.

Tänkte på er då !

Ta hand dom er !! En varm kra till er

Annas röda stol sa...

Så fint du har det, riktigt somrigt...skönt att tjejen mår bättre. Ha en bra dag kram Anna

Anonym sa...

Så härligt med sommarlängtan, och idag har jag städat hela huset och vad härligt att dina flickor bättrat på sig. Snart har vi vår och vad trevligt det är att läsa din fina blogg. Man blir alldeles varm i hjärtat. Blekingehälsningar från Eva L.

till-vidas-ara sa...

Vilket underbart rum! Ser sommaren hos er redan rara du! och vad fint med barnen. här är alla friska gudskelov efter alla sjukor denna vinter. så det är ju något att verkligen glädjas över. tror riktiga våren börjar nästa vecka. jag försöker leta fram den tidigare ur snön. mjuk idag med. tusen tack för dina tankar..

kramar Lycke

Mittgodastefinaste sa...

Så bra att Fanny inte har ont! Jag vill också ut och plantera mårbacka i utekrukorna! Men så kallt det är! Imorgon tänker jag nog ta en tunn jacka ändå! Det känns som om vinterjackan väger 100 kg!

Kram Jenny