Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 25 oktober 2012

Min kära vän, tvättstugan...


Godmorgon!


Hur många timmar har inte vi spenderat ihop? Hur många tvättar har inte tvättats härinne? Hur många tvättar har vi inte hängt? Hur många kilometer med strykberg har inte strukits? 

Vi får försöka ha det så mysigt och trevligt, som det bara går.
När vi ändå hänger ihop så mycket.

Många timmar har det blivit.

Många timmar ska det bli.

Kram


Ett litet skåp, där jag har diverse nödvändiga saker som schampoo, inpackningar och solkrämer...

En liten tvättpåse och en bonad...

Mitt tvättstugefönster.... Ser ni alla miljarders löv?

Lite grodperspektiv...

Visst är det vackert med löv? Fast snart måste det krattas...

Gamla tvättbrädor som samsas i fönstret...

och gamla dockstrykjärn...
Har även andra gamla järnstrykjärn. Det är vackert med strykjärn!

17 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ser ut som att du och din vän har det rätt mysigt ! Så fina tvättbrädor du har !

Kraaam

Unknown sa...

Så vackert, mysigt och ombonat du har det!
Håller med om att det är väldigt vackert med alla dessa löv, tycker gott du kan vänta med krattandet.. ;)

Ha en mysig dag kära du,
kram Catta

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du skriver om detta eviga tvättandet.Ja det är många timmar och mycket jobb ,bakom detta tvättande hängandet av tvätt.Strykning .Men ändå är det lika skönt när tvättkorgen är tom...Ha en härlig torsdag gulliga och goa du .Massor av kramar Rita ♥

Queen of Kammebornia sa...

Ja, gamla tvättbrädor och strykjärn är så vackra. Och minner om den omsorgsfulla vården av tingen som vi inte har samma tid till idag. Kram! Vilken fin tvättstuga du har :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Anette!
Ja, det är min bästa vän... hahahaha!
Visst är det fint med tvättbrädor...

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Catta!
Tack! Jamen, visst är det vackert med löv... Skulle helst inte ta bort dem, för det är så vackert! Men, det går ju inte...

Ha en mysig dag, du med!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Rita!
Ja, det ska gudarna veta... Många timmar är det... Fast jag tycker att det kan vara trevligt ändå, att stå och stryka, lyssna på lite musik och fundera lite...
Visst är det skönt att se botten på tvättkorgen! Fast det är inte så ofta...

Ha det bäst, kära du!

Kraam
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Pia!
Jamen, visst är det... Vi har ändå tvättmaskiner och elektriska strykjärn... Förstår hur de slet förr... Men, vackert.. Det är det!

Tack, snälla du!

Kraam
Petronella

Annelie sa...

Jättefin tvättstuga :-)
Förstår att du får tillbringa en hel del tid där inne med huset fullt av små prinsessor <3
Vi renoverar vår just nu så det är kaos där stod och strök i köket igår ;)
Kram Annelie

Prinsessorna på Bellevue sa...

Annelie!
Tack, snälla! Vad kul att få renoverat, så snart har du värsta drömtvättstugan, antar jag... Som sagt, man spenderar en hel del tid därinne, så är det bara...
Ibland lyfter jag ut strykbrädan och står i vardagsrummet istället. Faktiskt mycket trevligare!

Kraam
Petronella

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du tur kanske hälften blåser bort av löven, men det kommer bli mycket krattande. Och mycket tvättande kan jag lätt tänka mig att det blir. Men du har jättefint i tvättstugan.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Så mysigt att fixa lite hemtrevligt i tvättstugan. Som sagt många timmar blir det.
Försöker också få det lite mysigt så att jag ska bli på gott humör när jag går in där.
Underbart skåp och alla fina grejer som pryder sin plats!!!!
Önskar dig den finaste torsdagskvällen man kan tänka sig.
Kram
AC

Mittgodastefinaste sa...

Ja många timmar blir det där...

Härligt stort fönster du har i din! Jag har ett litet mot trappan i groventren, ett fönster hade varit fint när man står där och viker och viker och viker.

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

frk. Frida Fortissima sa...

Så fint, också en tvättstuga förtjänar lite extra uppmärksamhet i form av ett kärleksbrev och en mängd komplimanger ibland:-) Kram, Frida

piccolacasa sa...

Så fint! I vinter ska vi göra klart vår tvättstuga. Vi har prioriterat utsidan på bygget nu medan man har kunnat vara ute. Men insidan återstår. Ska bli väldigt roligt nu när jag tänker på det, kul med projekt under den mörka årstiden! kram och fin helg!

Prinsessorna på Bellevue sa...

VAD ROLIGT ATT SÅ MÅNGA GILLADE MIN TVÄTTSTUGA! INGEN BLIR JU SPECIELLT GLAD FÖR TVÄTT- OCH STRYKHÖGAR SÅ DE UNDVEK JAG LITE SNYGGT!

TUSEN TACK FÖR ALLA KOMMENTARER, DE GÖR MIG SÅÅ HIMLA GLAAD!

KRAAM
PETRONELLA

Sandra sa...

Jag ställer upp med att hjälpa dig i tvättstugan, för vilken mysig tvättstuga!!! Så mysigt ni verkar ha det.