Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 18 maj 2016

När man egentligen borde vara i Paris...

Godkväll!


Och så är den där. Den där känslan av att man kanske missar något väsentligt. Eller den där känslan att ha allt framför sig. Kan inte bestämma mig. Att man kanske borde sitta på rangliga järnstolar på ett Parisnött och charmigt café i Montmartre istället. Snurra lite på en penna och sätta den sista kråkan i den där boken. Se lite svår ut. Gå lite vickande iväg på höga klackar och en scarf som fladdrar i vinden och en chic liten passande väska till. Ett helt koppel med prinsessor efter sig. I fallande storleksordning. Med rykande baguetter i en korg. Och i 18 arrondissementet så kryssar vi fram på kullerstenar och slinker in i någon random liten ostbutik. Går hem till snyggkungen i den slitna men urmysiga våningen med utsikt över hela den franska huvudstaden. Granne med Sacré-Coeur. Slänger upp de cafétrötta fötterna på en liten fluffig puff och pustar och blir serverad lite rykande varm och en så där vansinnigt god middag. Under en gigantiskt kristallkrona.  Och hundra prinsessor ligger huller om buller i en rosa plyschsoffa och fnittrar och mosar i sig varma baguetter med rinnande smör.

Och snyggkungen rufsar om den den där prinsessmammans hår och skrattar.

Jamen, ni fattar.

Den där känslan.



Kram på er!




4 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Åh vilket ljuvligt inlägg!!
Kan förstå känslan, och jag skulle också kunna tänka mig att sitta med på ett hörn..fniss...
Paris är ju fantastiskt!!
Ha nu en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Ps..läser alla dina inlägg och du är en fantastisk berättare!! Så¨jag ser framemot din bok!! Jag är bara så dålig på att kommentera..men nu vet du iaf att jag läser...hihi

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack raraste finaste snällaste Annika!!! Blir så himla glad och tackar ödmjukaste!!! Har ständigt så fruktansvärt dåligt samvete att jag hinner så lite av allt jag skulle vilja....
Ha en mysig lördag!!!

Varmaste kramen till dig!!! <3 <3 <3

Petronella

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hoppas du har en mysig kväll och att allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Bosse Lidén sa...

Det klart jag fattar. Paris om våren är speciellt. Vet inte om jag haft tid att skriva en bok där med tanke på allt som drar. Jo jo. Jag kan stava hyfsat till ordet D-I-S-C-I-P-L-I-N.
Du får ha en härlig fortsättning på maj.
Kraaam Bosse