Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 8 augusti 2014

Att man kan längta så intensivt efter regn...

Godkväll!


Solen regerar ensam på himlen och slipper samsas med molnen. Dag efter dag. Vecka efter vecka. Hett. Varmt. Gräsmattan är brun. Allt är snart brunt. Blommorna döda. Och för första gången i hela mitt liv så avskyr jag detta väder så infernaliskt. Jag längtar efter häftiga skyfall. Strilande regn. Hällande regn. Piskande regn. Ösregn. Störtregn. Skurar. Skvalande skvättar. Regn och rusk. Mycket nederbörd. Kort och gott.

Bara det kommer lite regn.

Just nu gärna kaskader och mindre störtfloder. Inga översvämningar. Men tillräckligt. För att släcka.

Läser att vattenbombplanen och helikoptrarna är som trollsländor på en brinnande fotbollsplan.

Så gode Gud.

Låt det regna!


Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har följt din blogg varje dag sedan jag förstod att du bodde nära. Om det gick skulle jag trolla fram allt det där regnet du ber om. Fina inlägg om något svårt, ord som berör mig på djupet. Kram Bosse

Anonym sa...

Precis....Regn för att släcka/Kvällskram

Lena sa...

<3 <3 <3

Hanna sa...

Förstår att det behövs mycket regn och jag hoppas det kommer till er.
Ha en fin kväll!
Hanna