Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 25 november 2013

Att inte vilja lämna och fylla på lite kraft...

Godmorgon!

Västanfors Herrgårdsflygel

Jag har ungefär 20 minuter på mig och dras mot marschaller och tända ljus i spröjsade fönster. Jag tänker att jag hinner en liten stund, om än en liten. Jag kommer in i hallen och halar snabbt upp min mobil och tar detta kort och går in i köket och får glögg och pepparkaka och går sakta runt i huset och insuper varenda vrå och känner kraft och vill inte gå därifrån och det är jul överallt och det tränger in i höstfrusna hjärtan och jag går upp på övervåningen och står och tittar på alla svartvita fotografier och på Malla och Severin och Cecilia och på alla barnen och hur de sitter och fikar och handarbetar och står uppställda för att föreviga Påsken 1913 och fisketurer och sommarkalas och jag kikar in i barnens sovrum och ser nästan hur de springer omkring i små sjömanskostymer och sommarklänningar därinne. Och hoppar i sängen, när ingen ser på.

Rusar till min saknade vän och sedan sitter vi och fikar och pratar tills de stänger och timmarna flyger iväg och vi går över bron och vi huttrar och vi drar ner våra mössor och det är iskalla och kulna vindar över kanalen.

Men inuti är vi varma och glada.

Och längtar till nästa gång.


Kram

2 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilket underbart ställe att få gå runt och bara insupa atmosfären på...åsså fika förstås !

Kraaam

annorlunda Underbara sa...

Men åh så fint det där såg ut, julkänslan smyger sig på tror jag bestämt. Även här nerifrån:-)
Kram jess
www.annorlundaunderbara.com
Dörren har kommit