Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 14 september 2012

Systrar på vift...

Goddag!

Ja, hur fortsätter man nu liksom... Gårdagens inlägg tog lite musten ur mig Jag blev lite ledsen när jag skrev det och verkligen satte ord på det som man känner och framförallt hur man känner.
Det var lite överväldigande, i alla fall för mig.

Kärlek är ju så stort, så det blir ju lite futtigt hur man än försöker beskriva den. Det går nästan inte!

Tycker dock att det är viktigt ibland med lite eftertanke, sakta ner lite grann och försöka lyssna inåt.

Idag är det en stor dag , må ni tro!

Lilla Flora får klara sig utan dessa två, fantastiska barnsköterskor...

Filippa och Felicia ska åka till storasyster Fideli i Norrköping och sova över och vara där HELA HELGEN... De är ju så till sig och så pirriga, så det finns inga gränser...

Såå spännande för dem!

Såå tomt för oss!

Ibland måste man kompromissa... fast det sitter långt inne.

Kram





15 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååå jag kan tänka mej hur det pirrar i Filippas och Felicias magar med massor av fjärilar.Vad skoj att åka till storasyster i fina Norrköping och sova över.Vad skoj!Kan tänka mej att det blir tomt hemma hos dej med bara två söta sessor.Men då får man ju mera tid över till dom så då blir det säkert bara så härligt .Ha nu en mysig fredag fina du .Mys och njut .Varma Kramar Rita ♥.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Rita!

Ja, de är så spända och kunde knappt somna igår! Fideli har ringt typ 111 gånger och frågat: - De kommer väl nu då, jag LÄNGTAR efter dem!

Det blir så kul för dem, att få komma iväg på en liten minisemester....

Kram
Petronella

Queen of Kammebornia sa...

Vad spännande för systrarna, de kommer nog att få det fint med varandra! Kram!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Queen of Kammebornia!

Ja, det blir såå spännande och jag är helt övertygad att de kommer att ha det jättemysigt hos Fideli, som är världens bästa!

Kram
Petronella

Tidevarf sa...

Hej,
Kikade just in här och vilka fina barn du har.

Kram
Anneli

Ekenäsliv sa...

Tjingeling!!
Vilken mysig blogg du har och så söta flickor:))
Huset Bellevue, jag måste fråga i vilken stad ligger det i?
I min hemstad Karlshamn, där mina föräldrar bor kvar, finns ett område som heter just Bellevue och vet att det finns ett hus som ser ut som ert där.. så jag måste fråga;)
Ha en fin helg, även om det är lite tomt.
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll fina du!

Visst öre det konstigt med när barnarbetare är borta.
Nu har vi dom små minsta bara hemma....det vlir så toMt.

Vilket vackert inlägg ditt förra inlägg är.
Visst springer tiden. Viktigt att försöka se det som är viktigt nu.
Dom små som blir så stora. Våran minstingeng är redan 2 år och 3 månader. Det var ju alldeles nyss när vi var på Bb ...
Jag här njutit . Och först nu började han på dagis. Fotvarande så känns det konstigt att han redan är så stor gosse.

Men vi får njuta. Städa får vi väl göra sen ;)

Vad kul förresren med reportagetm Och jag som skulle köpa tidningen.
Men så glömde jag det. :(
Var så nyfiken och hade ju velat läsa det.

Tittar ofta här hos dig men just att skriva har jag inte haft så mycket tid....för.

Men du ha en riktigt fin helg ! Må så gott ! Kramar Sirpa

~ INA ~ Inas☆House sa...

Vilket äventyr flickorna ska på! Det kommer att gå bra och vilka minnen de får efter denna helg. :)

Kram Ina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Anneli!

Vad roligt att du kikade in! Varmt välkommen tillbaka!

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla Anna! Vad glad jag blir!

Huset ligger i Fagersta, Västmanland, men vi har flyttat det från Västerås. Huset låg i det gamla villaområdet som heter Stallhagen och vårt hus var det första huset som fanns där. Huset heter Villa Bellevue, troligtvis för att det låg på en höjd och hade "vacker utsikt" , belle vue, över Mälaren.

Varm välkommen tillbaka, roligt att du kikade in!
Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hanna!

Tack snälla du, önskar dig detsamma!

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Sirpa!

Vad roligt att du brukar kika in här, vad glad jag blir! Jag brukar titta in hos dig också och tycker att du bor i ett fantastiskt fint hus och det är jättekul att följa och se era renoveringar.

Visst går tiden såå himla fort, man hinner inte med och man vill bara trycka på stoppknappen, bara för en liten stund åtminstone...

Du har helt rätt, njuta först och städa sen...

Vad synd att du missade det, men vi kommer ev. att vara med igen, så kanske du kan kolla då. Vad roligt att du hade tänkt att köpa tidningen!

Önskar dig också en jättefin helg! Må gott, du med!

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ina!

Ja, småtjejerna har semester... och jag är också alldeles övertygad om att det kommer att bli ett minne för livet, för dem. De var så himla glada och spralliga, när vi sa hej då, vid 19.30-tiden, nu ikväll. De skulle ha fredagsmys, med god mat, dillchips, godis och se på film!

Kram
Petronella

årstidens bästa sa...

Åhhh så kul för dem!
Vilken upplevelse för de små.

Alltså hur i hela friden länkar jag, på gamla blogger funkade det klockrent,men på nya INTE ALLS!!

Hoppas du kan förklara till en som inte fattar..

Tack för fina ord hos mig.
kram
Linda

Prinsessorna på Bellevue sa...

Linda!
Jag vet, det är så himla kul för dem! De var såå himla glada igår när vi åkte därifrån och de skulle göra så mycket kul! Jättekul att de får en kanonhelg!

Alltså, när jag gör ett inlägg så har jag en liten ikon där det står "länk". När jag trycker på den så kommer en ruta upp två rutor.

Innan jag trycker på "länk" så har jag ställt markören/musen på det ställe i inlägget som jag vill ha länken.

I den ena rutan ska jag skriva vad det ska stå, det behöver alltså inte stå adressens namn, det kan stå "här", eller vad man vill.
I nästa ruta skriver jag bara i själva adressen och därefter på knappen ok.

Simsalabim så är länken på plats i inlägget.

Vet du vad? Jag tycker du ska strunta i det. Du behöver absolut inte göra det. Jag gjorde det bara för att jag tyckte det var en kul grej, och för att jag ville. Finns inget tvång alls. Strunta i det, Linda, och ha en härlig helg istället, annars blir det bara stress!

Stoor kraam
Petronella