Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 17 juli 2012

Plötsligt händer det.....


Godkväll!
Jag älskar verkligen att gå på loppisar, men det går långt mellan gångerna när man fyndar så som jag har gjort den senaste veckan. Jag som brukar ha koll, har missat en ny loppis i vår lilla stad som hade öppnat för tio veckor sedan! Jag menar, hur kunde det hända? Blev så himla glad då jag hittade så fina saker. Är ni lika tokig i loppisar som jag ?

Två små söta Bukowski-nallar för 10 kr styck


En jättesöt liten kaffepanna för 45 kr, som kommer att passa bra i lekstugan.


När jag såg denna soppterrin för 150 kr samt två fat för 40 kr resp. 20 kr, trodde jag att jag såg fel.... 


En lite annorlunda glasskål för 100 kr och söt liten sockerskål för 40 kr.


Jag älskar verkligen denna soppterrin och jag kommer verkligen att använda den! Jag ställde den på barnens utegrupp vid lekstugan. Gruppen är också ett fynd på loppis förra sommaren och var från 60-talet. Supersöt!


Ljusstakarna kostade 190 kr resp. 95 kr för den andra, då en ljusarm gått av, men det gör inget tycker jag då det inte syns om de står mot en vägg. Jag tycker dessa ljusstakar är så himla fina. Jag har redan två likadana sedan tidigare, men man kan väl aldrig få för många, eller hur?

Nu börjar allsången på Skansen. Tycker det är så himla mysigt att titta på. Känns så somrigt...
Sedan saknar jag Mr Barnaby, varför bara två avsnitt denna sommar?

Kram Petronella

Inga kommentarer: