Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 26 mars 2015

Den där Tuvstarraktiga har åkt till London...

Godkväll!


Och den där med håret. Den där Tuvstarraktiga. Har rest till London och mamman och pappan suckar och blir lite nostalgiska och tillbakablickande och minns fluffigt åttiotalshår och Piccadilly och Harrod´s och fish and chips i skrynkligt tidningspapper och spökhus och superläskiga London Dungeon och evighetslånga köer till Madame Tussauds och liksom hela den där coola Londonandan som rådde då. Typ någongång vid Stormaktstiden. Och hissnande och stupande livsfarliga trärulltrappor rakt ner i avgrunden.

Så nu är hon där. Hon med håret.

Och mamman och pappan kramade om. Och önskade lycklig resa.

Samtidigt.

Inom dem.

Tyst.

Rasade armageddontankar.


Kram


3 kommentarer:

Annika sa...

Hon kommer säkert att ha jättekul där borta. Hur länge blir hon? Min yngsta dotter ska till USA i ett år i augusti. *snyft* Förstår inte hur jag ska klara mig. Ha en fin fredag. Kram Annika

Mittgodastefinaste sa...

Jag har bara varit i London en gång på skolresa i nian!!

Alltså det där hårsvallet, hela mitt hår är som en liten lock bakom örat!

Önskar dig en alldeles alldeles underbar helg Petronella!

Kram jenny

Anonym sa...

skönt att allt gick bra med resan o att fridisen är lyckligt hemkommen!
kramar mamma /mormor