Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

lördag 4 augusti 2012

Silverskor minsann...



Godkväll!

Vilken dag! I morse åkte vi på sedvanlig loppis, men det blev inte så jättemycket handlat idag. Det spelar dock ingen roll, för det är så kul att gå där och spana och helt plötsligt så ser man den där saken som man bara måste ha... Ibland hittar man ingenting, men det gör inte så mycket heller.

Barnen har badat hela eftermiddagen och jag hann med ett besök på Lövparkens Trädgård och där går man ju aldrig tomhänt ifrån. Det blev en vacker kruka, en vit krukros, en röd HC Andersen-ros och vita solhattar. Solhatten är så vacker, som en jättestor prästkrage med kraftig stjälk och som blommar länge. Den är en riktig favorit...

N har snickrat idag på det lilla växthuset. Ska bli så spännande att se hur det blir!

Kvällen har vi tillbringat på Eskiln och tittat på Fagersta Ukuleleklubb. De är så himla bra och det blev en riktigt trevlig kväll. Nu känner jag dock att John Blund är nära, så jag säger:

Kram och godnatt

Silverskor fyndades dock på loppisen och Filippa blev helt tagen av dessa vackra skor och undrade hur lång tid det skulle ta innan hon skulle växa i dem. Pris: 10 kr!


Hon ville inte ta av sig dessa fina skor...

Tjejerna hann med lite studs på studsmattan också...

Kolla vad jag kan!
Studsmattan står lite inklämd mellan lönnar och björkar och det ramlar hela tiden ner skräp från träden. Men jag spolar av den varje vecka, så blir den som ny igen. Här har jag dock inte gjort det... Blää, skrääpigt!


Sockerkaksformar inköptes på loppisen... 20 kr styck. Tänkte ha dem i lekstugan.

Likaså ett par ljusstakar för 30 kr. Ja, jag vet... ett par till...

Liten kulen Flora på Eskiln, nu ikväll.

Tjejerna blev helt tokkära i denna supersöta hund vid namn Elton! Söt som socker, minsann...

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en kanonlördag.Härliga bilder .Klart man inte vill ta av sej så fina skor....Underbart att åka och köpa blommor.Kul att ni fick en lyckad kväll.Ha nu en skön söndag.Mys och njut.Solskenskramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack, snälla Rita! Önskar dig detsamma!
Kram
Petronella