Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 13 augusti 2013

När man ska impa och göra sig till...

Godmorgon!

Ja, typ så här då...

Nog kan man ge sig sjuttsingen på att bara för att mamman ska impa och göra sig till och dra igång den där förbenade gräsklipparen och äntligen och till sist klippa den där höga augustiåkern utanför Bellevuehuset, så får man efter halva betinget kasta gräsklipparen åt sidan och lämna den i all hast och bestörtning eftersom det naturligtvis och såklart har letat sig in en ilsken och uppretad humla och stuckit mamman ett flertal gånger på låren.

Kanske man blir lite förargad och putt och får lite oväntad cellskräck om man plötsligen inte hittar ut och får studsa fram och tillbaka. Om man nu råkar vara en förbaskad och upprörd liten humla.

Såklart det aldrig har hänt pappan. Såklart liksom.

Sensmoral.

Klipp alltså aldrig gräsmattan.

I klänning.


Kram

17 kommentarer:

Linda sa...

Tack, det ska jag lägga på minnet. ;0)

Ha en bra dag fina du!
Kram Linda

Anonym sa...

Riktigt fin tjejja i vacker klänning :)

Ha en härlig Tisdag/Soliga Kramar Annmi

Jennie Bergius sa...

Oj då :) Men härligt ändå, att klippa i klänning! Fina flickan på bild med!

/ <3 Jennie Bergius

Lena - gott för själen sa...

Kanske inte jättevanligt att pappan har klänning ;-)

Kram Lena

Blommiga Rutan sa...

Hej Petronella!

Oj! Stackars dig och stackars lilla humlan också! Blev nog rädd!
Tur att det inte var en geting!

Läste just ditt förra inlägg.
Såååååå himla bra skrivet!
Det bästa jag läst på länge!
Instämmer i varje ord!
Det värsta som finns är ju elaka människor, spelar ingen roll hur duktig och superduperlyckad för övrigt, är inte människan snäll så viil man inte ha med den att göra!
Avskyr elaka människor (och tycker faktiskt synd om dom också, mår ju förmodligen inte bra)



Har alltid tyckt precis så, att snällhet är en nedvärderad egenskap.
Läste för några år sedan en så bra bok om detta, Stefan Einhorns bok, tror att den heter Snäll.

Och du! Göra något som sätter spår i framtiden, skrev du inte så?
Det har du väl verkligen gjort!!!
Och alla på F!

Önskar dig en härlig fortsättning på augusti månad
Kramar Anncathrine

Ekenäsliv sa...

Hu och aj!!
Lägg på minnet, klipp aldrig gräset. Punkt. Kan det funka tror du?;-)
När jag sa till min kompis förra veckan, att"jag kan ine klippa gräset". Det gör min man. Men jag gör typ allt annat inne, såå;-)
Du kan visst sa hon. Och hon har nog rätt, men jag tror inte det är så värst roligt bara;-)
Hoppas du inte har alltför ont!
Kraaaam Anna

Bromans Bravader sa...

haha.. tar det till mig -klipp ALDRIG gräset alltså! =)
Kram Jannike

CreandoPhoto sa...

Eller för säkerhets skull - klipp aldrig gräsmattan alls! Det låter onekligen som att humlorna låter pappan vara i fred ju :)

Malin sa...

Hihi, bäst att låta pappan i familjen klippa istället så slipper humlan fastna sådär ;)

Helenas enkla vardag sa...

Stackare!! Det brukar brännas rejält. Nej det är bättre pappan klipper gräset i fortsättningen.
kram Helena

Home2tiny sa...

Aj då, vilken tur att jag alltid klipper i shorts.....underbart o tänkvärt tidigare inlägg. Kramisar Tina

Jes/Vita villa vila sa...

Ha ha, tackar för tipset - det ska jag lägga på minnet!

Tusen tack fina du för din rara kommentar inne hos mig, så himla glad jag blev!

Och du - vilka fantastiskt fina flickor du har, alla F:arna på bilderna här på sidan!

Kram Jes

Annas röda stol sa...

Hi hi där lärde jag mig något nytt...vi lämnar det till männen. Ha det gott. Kram Anna

Anonym sa...

En sån underbar blogg du har, första gången jag tittar in. Och så fina barn:-) Bellvue , underbart ställe .
Är själv en fd malmöit, sedan Lomma-bor och numera Spanjorska:-)
Kram J

http://annorlundaunderbara.wordpress.com
Gamla minnen, vem är jag ?

ullie sa...

oj oj lilla humla då .. hoppas allt gick bra me dej

Prinsessorna på Bellevue sa...

Haha! Ingen fara med mamman. Bara så nedrans himla typiskt... Har kliat som tusan ett par dagar... :) Inget värre alltså...

Kraaaam på er!
Petronella

Queen of Kammebornia sa...

Nej, låt det bli en äng :) Annars tycker jag att det mesta går bättre i klänning! Stor kram!