Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 7 augusti 2013

Min stora sofflyckodag...

Godkväll!

Den lilla, lilla loppissoffan till lekstugan...

 Blev så hjärtans förnöjsam när jag äntligen hittade en yttepyttesoffa till lekstugan på loppis och tänkte att här ska målas och fixas och piffas. När jag sedan samma kväll fick ett mail från käraste Gerd som frågade om jag ville ha deras jättegamla trädgårdsoffa, så tappade jag nästan andan och började att hyperventilera soffpanikartat, när jag såg bilden. Så länge som jag drömt om en exakt likadan. Blev så himmelens lycksalig och upprymd och själaglad. Igår kväll var vi och hämtade soffan och som om inte det var nog så fick vi även gamla Grythyttanstolar och ett gammalt trädgårdsbord i plåt och en hel del andra jättefina saker.

Så här ska målas och fixas och piffas.

Två soffor på samma dag liksom.

Ibland så har man en sådan tur, så det inte är klokt åt det.


Kram

Soffan har en gång i tiden haft en likadan kompis och stått på en vacker veranda i Västanfors. Dock har den i många, många år stått och blickat ut över Aspen, vid ett vackert hus i Köpmanhamn...

Skönt att gunga i dessa gamla stolar...

Slitna, men mycket vackra...

11 kommentarer:

Stina sa...

Vilken lycka!

Kram Stina.

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Att få Grythyttanstolar.....Kan man ens ha sån tur? Fina! Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag vet, Anna.... Kan man verkligen ha en sådan tur... Det är inte klokt och jag är såå himla glaaad!

Kraam Stina och Anna!
Petronella

Ekenäsliv sa...

Men jisses en sån TUR!!!!
Ja, det är bara att måla på nu då;-)
Kram Anna

Rainha sa...

Vad fint!
Vilken tur du hade. Ibland flyter allt bara på.
Kram

Anonym sa...

Men Åh... Vilken Lycka att få så fina möbler!!! Vårda de ömt så håller dem hur länge som helst! Underbart vackra grythyttan stolar... ❤ Ha de gott/ Carina

Anonym sa...

Vilken sofflyckdag. Roligt när sådana trillar ner. Nostalgi när jag såg de där gungstolarna. Minns hur jag älskade att sitta och gunga fram och tillbaka på min barndomsaltan. Soffor är oftast förknippat med romantik för mig. Kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilken lycka ! Härligt när man har flyt ,Ha en skön torsdag fina du .Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Åh,sååå fin liten loppissoffa & vackra foto :)
/Kram Annmi

Malin - Stjärnflocka sa...

De stolarna är de bästa att njuta sommaren i! :)
Vi hittade på loppis för många år sedan, men i mycket dåligt skick. Med orginallack och nya brädor som finns att köpa blev de som nya.
Dina är så vackra!
Kram

Malin sa...

Wow! Jag förstår din lycka! Vilka fynd!