Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 9 augusti 2013

Den vackraste pigtittaren jag sett...

Felicias tårtomdöme: - Fantastisk god!

Ja, det är helt enkelt inte klokt. Att det kan finnas så snälla människor. Idag fick vi en underbart god jordgubbstårta från Gerd och den finaste pigtittaren jag sett. Den är gjord år 1900 av möbelsnickaren Ludvig Pettersson från Västanfors och pigtittaren var en present till hans fru. Ludvig var farfar till Gerds man. Fast egentligen kan man inte ta emot något så fint. Så jag har sagt att jag har den till låns. Ifall någon skulle ångra sig. Under tiden ska jag vårda den ömt och den ska få ståta på byrån i hallen.

Den är så grann så det gör ont. Med de vackraste små detaljer. 

Jag är mållös och förstummad.

Det blir liksom lite för mycket. Har fått så mycket fint de senaste dagarna. Gerd och hennes man ska flytta och har inte plats med alla saker längre.

Gud är god. 

Och goda gärningar sprids som ringar på vattnet.


Kram

Så gott med tårta till kvällningen...

Så otroligt vacker...

Med lampetter och allt...

Mållös...

13 kommentarer:

Solglittret sa...

Ja den var verkligen fin den pigtittaren!
Ååå en så vacker och smarrig tårta..nu blev jag svårt tårtsugen hihih... ;)
Ha de gott
Kram Lollo

kavallinskan sa...

Vilken smarrig tårta och pigtittaren är så fin!
Kram viktoria

till-vidas-ara sa...

oj vad fin den var! du är god också..och visst är det så..att godhet sprids. dina fina tankar..

kramar i augustikvällen, Lycke

Hemkära Hanna sa...

Otroligt vacker var verkligen de rätta orden! Helt fantastisk och fantastiska människor.

Anonym sa...

Verkligen fin pigtittare!
Ååå mumms en så vacker & smarrig tårta..nu blev jag sugen/Kramar Annmi

Unknown sa...

Mums med tårta och Gud vilken vacker pigtittare! Vilket hantverk, jag blir knäsvag av vackert arbetade ting, sånt tillverkas ju inte idag.
Ska nog leta fram min gamla (inte lika fin), och ge till Inez så småningom :)

Kram på dig fina du!
Catta

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbart vacker är den. Vilken fin vän. Kram.

Anonym sa...

Herregud vilket fint "lån". Hon är allt bra snäll hon den där Gerd. Extra kul att den har lokal anknytning ❤ kram Anna en gata bort

Änglarna finns sa...

Otroligt vacker pigtittare! Så gulligt att få eller ta hand om den...!!
Jag har också en...som är från min farmor och farfars hem...
Men du skall veta...det satt långt inne...innan jag fick den av min pappa...fniss...
Önskar dej en fortsatt härlig dag!
Kram Annika

Ps...tårtan ser sååå smarrig ut!

Vardag och flärd sa...

Underbart vacker och lite annorlunda i utförandet! Vårda den ömt!
Kramar Eva

Hanna sa...

Verkligen jätte fin och vilken tårta, mums.
Ha nu en jätte fin dag.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Det var verkligen en vacker pigtittare!
Den kommer att passa i ditt vackra hem!
Den och smarrig tårta är du värd :)
Kram Kerstin :)

Lena - gott för själen sa...

Oj, vilken tjusig! Den ser ut att vara i väldigt fint skick också.

Kram Lena