Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 18 mars 2013

Isande Skånevindar...

Godkväll!


Kan liksom inte förstå att 3 minusgrader känns som 33 och att man typ håller på att frysa ihjäl så fort man sticker ut näsan och att man får bylta på sig hur mycket kläder som helst fast det är mitten av mars och snart påsk och nu väntas snösmockan slå till mot stackars Skåne nu i kväll med 25 cm snö och hårda vindar och kraftig drivbildning och jag undrar om det var isande Skånevindar jag kände mot min kalla kind idag och att det var en föraning om vad komma skall.

Var rädda om er i natt nere i Skånelandet.


Kram

17 kommentarer:

frk. Frida Fortissima sa...

Ja, hualigen, usch, så less jag är! Här i Stockholmstrakten ser det ut som ett klassiskt julkort utanför fönstret, så tröstlöst med all snö!
Fick ett par splitternya, rosa converse som jag köpt på Tradera med posten idag, och suck:( När får jag använda dem?
Nej, nu får hon allt ta och pallra sig fram ur sitt vinteride, den där gumman Tö.
Kramar

Felix sa...

Isande kalla vindar även här på Närkeslätten!

Ledsamt att läsa om församlingshemmet som brann ner!

Vårvinterhälsningar
Elisabet

Annas röda stol sa...

Ja ungefär så kallt är det :) Finfin spegel du har, snyggt med guld :) Ha en trevlig afton. Kramar Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

ja hualigen vilket oväder som ska dra in neråt. Hua!

Håller med dig, är det bara några minus känns det som 30, men är det 20 så känns det inte som 20. Det blir liksom en annan kyla då. Men jag har ändå bara 3;)
Konstigt nog blir det kallar inne också när det bara är några grader, är väl värmesystemet som inte riktigt fattar:)

Kram Teres

Välkommen Hem! sa...

Här vare´ snö- check!
Nyss inkommen från en nattlig promenad med vår inlånade, fyrbente vän, och jorå, det blev snö men ingen storm. Bara STORA härliga snöflingor som dalade ner och som han, Leo, skulle försöka fånga hela tiden...
Kram, du goa söta Nattuggla!

Cathrine ab imo pectore sa...

Ja fy för denna vinter som aldrig tycks ta slut!! Vill ha vårvindar nu och sol!! Känns i alla fall alltid lika varmt och härligt att titta in här hos dig och dina vackra flickor!!

Ha en fin vecka vackra!

Kram!

Browneyedgirl sa...

Ja fy så kallt det är.
Här hemma har det kommit liiite snö men det går att sopa bort =)
Hoppas du har det fint. Kramen

Unknown sa...

Hejsan!
Ja nu är det allt bra kallt, ingen vår i sikte.
Men sägen säger att om mars är kall får vi en fin sommar så jag intalar mig att det stämmer och njuter av kylan :).
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Unknown sa...

God morgon!
Ja fy för detta vinterväder, vår på momangen tack!!
Läste om branden, usch så tragiskt, verkligen ledsamt :( Men såklart tur att ingen kom till skada iallafall.

Hoppas din dag blir toppen, och att stormen lagt sig,
kram Catta

Villa Frejas bokblogg sa...

Å fy, våren låter visst vänta på sig i år. Kram.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja det är precis samma här... Blåser iskallt verkligen.. Brr o Fyy!
Tack snälla för din röst på mig :)Nu har jag röstat på dig med, full pott!
Stor kram
Jessica

Jessica sa...

Ja men det här är helt vidrigt!Så galet kallt att jag överväger att bli björn och gå i idé, fast nu typ...

Jag bor alldeles nära havet och här blåser jämt. Nollgradigt kan verkligen kännas som -20. Trots att jag är född och uppvuxen här har jag ännu inte kommit på hur man skall klä sig mot denna isande kyla. Då har jag ändå funderat i måååååånga år :)

Vardag och flärd sa...

Även jag, som brukar tycka om denna tiden, tycker att det är jobbigt nu, denna kyla med isvindar är hemskt. Inte ser det ut att bli någon bättring, snarare tvärt om.
Ha det fint ändå!
Kramar Eva

Stolpås Gård sa...

Ja jag hörde på vädret i radion om vad ni hade att vänta...nu har snön även kommit upp till oss. Fast ännu ingen vind, det tackar jag för ;)
Var rädd om er!
Kram Sissi på Stolpås

Anonym sa...

Tack för din omtanke. Vinden är värst. Den är inte att leka med. Det gäller att vända det till något positivt. Vilken tur att jag inte har jobb som räknare av stulna cyklar på färjorna från Ystad. HM! Det skämtet föll nog pladask. Tror inte att det går några färjor idag. Det är i alla fall ingen idé att skotta för det yr igen fort igen. Jag är tacksam så länge strömmen finns kvar. Hoppas att Felicia mår bättre.
Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

ja fy ja.. vad är det för istid vi kommit till egentligen!
Vill ha värme nu. man fryser ju till is snart och behöver tinas upp nu!
Ha en fin kall kväll hihi.
Kramar Jennie

Ett hem på landet sa...

Ja hualigen vilka kalla isiga vindar det blåser. Nu börjar även jag att längta efter våren!
KRAM